شنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۰ - ۱۰:۰۰
کد خبر: 27106
سلامت نیوز :خشکی چشم عارضه ای است که غدد فرعی چشم ترشحاتی مانند اشک و چربی ایجاد نمی کند که این عارضه در زنان بیشتر مشاهده می شود.
دکتر هرمز شمس فوق تخصص شبکیه چشم و عضو هئیت انجمن چشم پزشکی ایران در گفتگو با باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: در صورتیکه غدد فرعی چشم ترشحاتی مانند اشک و چربی که باعث مرطوب نگه داشتن قرنیه و آسیب نرساندن به آن و همچنین دید بهتر چشم می شود ایجاد نشود خشکی چشم ایجاد شده است.

وی با اشاره به اینکه همراه با خشکی چشم، سوزش شدید چشم، اشکال در باز شدن پلک ها و کاهش اشک مشاهده می شود افزود: خشکی چشم بیشتر در میانسالی و پیری به دلیل کاهش فعالیت غدد فرعی چشم افراد وبه خصوص در زنان به علت وجود هورمون های زنان بیشتر مشاهده می شود.

این فوق تخصص تصریح کرد: اگر همراه خشکی چشم، خشکی مخاط مانند دهان و دردهای مفصلی مشاهده شود به عنوان یک بیماری محسوب می شود.

شمس عوامل ایجاد خشکی چشم را پیوند مغز و استخوان و برخی بیماری های دیگر برشمرد و خاطر نشان کرد: با مشاهده علایم خشکی چشم باید سریع به متخصص مراجعه کرد که در صورت دیر اقدام کردن به درمان آن عوارض زخم قرنیه حاصل می شود.

وی به راه های درمانی این عارضه اشاره کرد و گفت: استفاده از اشک مصنوعی با صلاحدید پزشک و درمان های دیگر در رفع این عارضه موثر است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha