سلامت نیوز : واقعیت این است که در یک آشپزخانه 4 متری می شود شیشه تولید کرد. زمانی از تایلند و مالزی شیشه می آید ایران. الان از ایران،
  هفته گذشته میز گردی درباره علل گرایش جوانان به مواد مخدر جدید در کافه خبر برگزار شد یکی از مهمانان این میز گرد دکتر مجید ابهری استاد دانشگاه شهید بهشتی بود که تحقیقات گسترده ای در این مورد دارد او پاسخ سئوال ما را در مورد علل گرایش جوانان به مواد مخدر جدید اینگونه می دهد :"در جهان الگوهای مصرف مواد مخدر در حال تغییر است که دلایل مختلفی دارد. در کشور ما اصلی ترین این دلایل، گران شدن و کم شدن مواد مخدر سنتی مانند تریاک، حشیش و هروئین است. در عوض مواد مخدر جدید و صنعتی، ارزان شده و به وفور در دسترس همه قرار می گیرد.

 در سال 88 شیشه در ایران کیلویی 90 میلیون بود و کراک 140 میلیون تومان قیمت داشت. امسال قیمت شیشه ایرانی که در همین تهران، در حمامها و زیر راه پله ها تولید می شود 7 میلیون تومان و کراک 11 میلیون تومان شده است. یعنی تولید این مواد به دلیل بالا رفتن دانش باندهای مواد مخدر و ارزان بودن دسترسی به مواد خام، باعث ارزان شدن این مواد شده.

واقعیت این است که در یک آشپزخانه 4 متری می شود شیشه تولید کرد. زمانی از تایلند و مالزی شیشه می آید ایران. الان از ایران، شیشه می رود آنجا و الان نزدیک به 190 نفر زندانی در زندانهای این  داریم. این می شود که ایران صادر کننده مواد مخدر صنعتی به مالزی و جنوب شرق آسیا شده، در مالزی  قیمت شیشه  150 میلیون تومان است و می گویند کیفیت بالایی برای معتادان ندارد، ولی شیشه تولید ایران یک بیستم قیمت دارد و به قول خودشان بهتر است.. یافته های ما نشان می دهد بهترین کراک در ایران تولید می شود که 150 برابر قدرت تخریبی دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha