سلامت نیوز : در خصوص گرفتن اعلام تعرفه از نظام پزشکی اشتباهی صورت گرفت که در آینده به آن اعتراف خواهند کردو چاره ای جز برگرداند این اختیار نخواهند داشت".
 دکتر نوروزی قائم مقام سازمان نظام پزشکی  که در میز گرد خبرآنلاین در مورد میزان تعرفه ها پزشکی در سال آینده شرکت کرده بود با بیان این مطلب می گوید :" بیست روز پیش این اختیار گرفته شد و شما الان آن را به عنوان معضل مطرح می کنید.زیرا آشفتگی در بازار بوجود آمده است.قیمت ها کاملاً متغیر است.کسی هم پاسخگو نیست نه نظام پزشکی و نه وزارتخانه..بهتر بود بجای حذف اختیارات از نظام صنفی با آن همفکری بیشتری می شد. از طرفی پزشکانی که شغل دوم داشتند می توانستند تعادل را در بازار ارائه خدمات ایجاد کنندواقعیت این است که اگر بخش غیر دولتی تافته جدا بافته ای از نظام سلامت تصور کنیم باید شاهد اتفاق هایی باشیم که اکنون در حال وقوع است.متاسفانه در نظام سلامت در بخش غیر دولتی تفاوت های فاحشی با بخش غیر دولتی صنعت دارد.اگر قرار بود کارخانه ای خصوصی احداث شود وزرای کشور برای افتتاح آن می رفتند در حالی که این اتفاق در باره بیمارستانهای غیر دولتی نمی افتد زیرا گفته می شود که فلان مقام وابستگی به آن مکان دارد.این در حالی است که در دنیا همه به بخش سلامت به صورت یکپارچه نگاه می کنند.علت هم به تصورات غلطی است در جامعه در خصوص بخش خصوصی ایجاد شده است باز می گردد.

نمایندگان ما در خصوص اصل 44 در باره صنعت صحبت می کنند اما در بخش سلامت همه موضع گیری می کنند.دولت  هم همه واحد هایش را واگذار می کند اما علاقمند است در بخش سلامت واحد تولید کند.این ایرادی است که بر تفکرات حاکم می توان گرفت..هزینه های در مان بخش خصوصی  به این علت بالا می رود که بخش غیر دولتی روی پای خودش ایستاده ولی در بخش غیر دولتی اینگونه نیست. این برنامه پنجم دارای خیرو برکتی هم برای بخش صنفی ما بود. در طول این سالها تمام تقصیر ها را به گردن سازمان نظام پزشکی می انداختند که تعرفه ها را افزایش می دهد.امروز این اختیار را از ما گرفته اند و در چنین حالتی همه در پی یافتن علت افزایش تعرفه ها و سازمان ذی صلاح آن هستند که دیگر ما نیستیم."

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha