سلامت نیوز : دبیر كل سازمان بهداشت جهانی هشدار داد كه اگر اقدامات لازم پیشگیرانه صورت نگیرد، شمار مبتلایان به بیماری چاقی در جهان تا سال 2015 میلادی به 6/1 میلیارد نفر خواهد رسید.
 
به گزارش ایرنا ، خانم  مارگرت چان در همایش بین المللی زندگی سالم و مبارزه با بیماری های غیرواگیر در مسكو از چاقی به عنوان یكی از نمادهای زندگی ناسالم بشر یاد كرد و گفت: امروزه این بیماری هزینه های زیادی به جوامع تحمیل می كند.
وی همچنین رشد آمار بیماری های غیرواگیر در جهان را نگران كننده خواند و افزود: وضعیت برخی از كشورهای جهان از منظر تعداد ابتلایان به این بیماری در حد بروز فاجعه در حوزه سلامتی و اقتصاد ملی آنها است.
خانم چان تشریح كرد: بیماری های غیرواگیر مانند سكته های قلبی و مغزی ، بیماری های ریوی ، سرطان و دیابت به دو طریق كشاندن میلیون ها انسان به فقر و فلاكت و تحمیل هزینه های میلیارد دلاری به جامعه بشری امروز ضربه می زند.
وی با بیان این مطلب كه سالانه بیش از 36 میلیون نفر بر اثر ابتلا به بیماری های غیرواگیر در جهان جان خود را از دست می دهند، اظهار داشت: این در حالی است كه می توان با انجام پاره ای اقدامات پیشگیرانه از قبیل مبارزه با استعمال دخانیات و مشروبات الكلی، ترویج ورزش و تقویت امكانات دسترسی بیماران به امكانات پزشكی ، میزان مرگ و میر ناشی از این بیماری ها را كاهش داد.
وی یادآور شد: بر اساس آمارهای موجود 80 درصد مرگ و میرهای ناشی از ابتلا به بیماری های غیرواگیر در جهان به كشورهای فقیر اختصاص دارد.
دبیر كل سازمان بهداشت جهانی همچنین از توسعه اقدامات مشترك بین المللی برای تبادل ایده ها و تجربیات كشورهای مختلف به عنوان یكی از بهترین بسترهای كاهش مرگ و میر ناشی از ابتلا به بیماری های غیرواگیر در جهان نام برد.
همایش بین المللی زندگی سالم و مبارزه با بیماری های غیر واگیر با شركت خانم مرضیه وحید دستجردی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشكی ایران روز پنجشنبه در مسكو پایتخت روسیه آغاز شد.
این همایش دو روزه 138 كشور جهان از جمله وزرای بهداشت 89 كشور و نمایندگان سازمان های بین المللی زیر مجموعه سازمان ملل از جمله سازمان بهداشت جهانی و بانك جهانی حضور دارند و خانم دكتر دستجردی بعد از ظهر امروز، گزارشی از اقدامات گسترده صورت گرفته در ایران برای مقابله با بیماری های غیرواگیر را به شركت كنندگان در این همایش ارایه می كند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha