یک متخصص بیماری های عفونی، نسبت به چرخش نحوه انتقال ویروس اچ آی وی، در کشور هشدار داد و گفت: شیوع انتقال این ویروس از طریق روابط جنسی محافظت نشده، رو به افزایش است.

چرخش نحوه انتقال ویروس ایدز در کشور

سلامت نیوز:یک متخصص بیماری های عفونی، نسبت به چرخش نحوه انتقال ویروس اچ آی وی، در کشور هشدار داد و گفت: شیوع انتقال این ویروس از طریق روابط جنسی محافظت نشده، رو به افزایش است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر،محمدرضا صالحی، به وضعیت شیوع ایدز در کشور اشاره کرد و افزود: متأسفانه وضعیت خوبی نیست و در مرحله «هشدار» قرار داریم.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران، با اشاره به چرخش نحوه انتقال ویروس اچ آی وی در کشور، گفت: در گذشته بیشترین نحوه انتقال این ویروس از طریق معتادان تزریقی بود، اما این نحوه انتقال چرخش یافته و ابتلاء به این ویروس از طریق روابط جنسی محافظت نشده، افزایش یافته است.

صالحی با اشاره به مراجعات زیاد جوانانی که از طریق روابط جنسی محافظت نشده به این ویروس مبتلا شده‌اند، افزود: در حال حاضر، مراکز مشاوره بیماری‌های رفتاری، مرکز تحقیقات ایدز و اداره ایدز وزارت بهداشت، با همکاری یکدیگر، راهکارهای پیشگیری و درمانی افراد مبتلا به ویروس اچ آی وی را دنبال می‌کنند.

وی با عنوان این مطلب که درمان افراد مبتلا به ویروس اچ آی وی در کشور تقریباً نزدیک به روز است، تاکید کرد: تمامی مراحل تشخیص و درمان این افراد در کشور به صورت رایگان انجام می‌شود.

این متخصص بیماری‌های عفونی در ارتباط با طول عمر افراد مبتلا به ویروس اچ آی وی، گفت: اگر این افراد خیلی دیر مراجعه نکرده باشند، با داروهایی که دریافت می‌کنند، شاید به راحتی همانند سایر افراد سالم جامعه عمر کنند.

صالحی افزود: روش‌های درمانی افراد مبتلا، دارویی است.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha