سلامت نیوز : رئیس دانشگاه علوم پزشكی شهید بهشتی گفت: بیشتر زیرمیزی‌های پزشكان در مطب‌ها و بیمارستان‌های خصوصی صورت می‌پذیرد.

محمدرضا رزاقی در گفت‌وگو با فارس اظهار داشت: معاونت درمان دانشگاه‌ علوم پزشكی شهید بهشتی به طور مداوم تمام بیمارستان‌ها و مراكز درمان را از بابت تخلف زیرمیزی پزشكی كنترل می‌كنند و در صورت گزارشی بر این مبنا طبق ضوابط خاصی تذكرات و مسائل كمیته انضباطی را در این راستا انجام می‌دهد.

وی افزود: هر شخصی مسئول انجام اعمال خودش است و نباید در این راستا نگاه آحاد جامعه را به پزشكان كشور بدبین كرد و در مسئله اتفاق رها كردن 2 بیمار از طرف بیمارستانی در كنار خیابان كه باعث دلخوری شدید مسئولان وزارت بهداشت نیز شده است نباید تمام رسانه‌ها داخلی و خارجی این مسئله را بسیار بزرگ كنند تا به هیچ زحمات پزشكان و كادر درمانی این بیمارستان نادیده گرفته نشود زیرا حتی در صورت چنین تخلفی در این بیمارستان یك هزار تخت‌خوابی تنها دو تخت این بیمارستان آن نیز بدون هماهنگی رئیس بیمارستان باعث چنین موردی شده است.

رزاقی تصریح كرد: این روند مشكل در بیمارستان‌ها در مدارس نیز بسیار مشهود است و مشاهده می‌كنیم كه چرا خانواده‌ها از مدارس دولتی بیزار هستند و فرزندان خود را در مدارس غیر انتفاعی و حتی معلمان خصوصی ترجیح می‌دهند.

رئیس دانشگاه علوم پزشكی شهید بهشتی با مثالی دیگر از نانوایان و نان در سطح جامعه نیز گفت: اگر نانوائی نان را با قیمت گران و با كیفیت نامطلوب عرضه كند نمی‌توان تمام نانوایان را در این زمینه محكوم كرد.

رزاقی اظهار داشت: در صورت گزارشی مبنی بر گرفتن زیر میزی از سوی بیمارستانی و كادر پزشكی معاونت درمان دانشگاه علوم پزشكی شهید بهشتی با بیمار تماس می‌گیرد و روند هزینه‌های درمانی فرد را بررسی می‌كند و در صورت اختلاف داشتن هزینه‌های درمانی با تعرفه‌های مربوطه تذكر لازم را به پرسنل درمانی داده می‌شود تا این چنین موارد دیگر در بیمارستان خصوصی یا دولتی صورت نپذیرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha