مهم ترین عوارض الکل، یرقان است که موجب زردی، ورم شکم و نیز خونریزی دستگاه گوارش می شود.

رئیس هجدهمین کنگره جامعه متخصصان داخلی از ارائه آخرین یافته های پژوهشی در زمینه مضرات الکل بر سیستم گوارش، کبد ، مغز و اعصاب و .. طی روزهای برپایی این کنگره (25 تا 28 اردیبهشت 86) در مرکز همایش های رازی تهران خبر داد و افزود: الکل روی سیستم عصبی فرد اثر گذاشته و در مدتی پس از مصرف ، تغییراتی در رفتار و شخصیت فرد باقی می گذارد.

دکتر ایرج خسرونیا با بیان اینکه نابودی بافت مغز از دیگر عوارض سوء استفاده از الکل است، گفت: کبد فیلتری است که موجب تصفیه خون از مواد زاید بدن می شود. همچنین بسیاری از داروها و مواد سمی که در داخل غذاها است در داخل کبد تصفیه شده و سپس وارد روده شده و دفع می شود.

وی مهم ترین عوارض الکل را بیماری "سیروز" عنوان کرد و گفت: از آنجا که بدن برای جذب الکل نیاز به پروتئین دارد، پروتئین مورد نیاز خود را از کبد و سایر بافت های بدن دریافت می کند که این امر باعث آسیب رساندن به این عضو می شود.

به گفته خسرونیا، الکل همچنین روی سیستم عصبی فرد اثر گذاشته و مدتی پس از مصرف تغییراتی در رفتار و شخصیت فرد باقی می گذارد.

وی با تاکید بر اینکه مصرف الکل باعث تغییرات شخصیتی عمیق در افراد شده و از نظر روانی، تغییراتی شگرف در آنان ایجاد می کند، اظهار داشت: اشخاصی که در سنین فعالیت اجتماعی قرار دارند، با استفاده از الکل از گردونه فعالیت های مفید اجتماعی خارج شده به افرادی لاابالی تبدیل می شوند.

رئیس هجدهمین کنگره انجمن متخصصان داخلی خاطر نشان کرد: از بین رفتن بافت مغز از دیگر آثار زیانبار الکل است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha