شنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۰ - ۱۱:۱۸
کد خبر: 27120
سلامت نیوز :رییس هیات مدیره انجمن اندودنتیستهای ایران گفت: پوسیدگی دندان یكی از شایع‌ترین بیماریهای انسان است به گونه‌ای كه براساس برخی آمارها شیوع آن حتی از سرماخوردگی نیز بیشتر است.

دكتر حسن رزمی در گفت‌وگو با  ایسنا، افزود: انجمنهای تخصصی وظیفه آشنا كردن پزشكان به راهكارهای پیشگیری از پوسیدگی دندان را دارند تا از این طریق آمار ابتلا به این بیماری كاهش پیدا كند.

وی تاكید كرد: نهادهای حمایتی كه شامل سازمانهای دولتی و آموزشی هستند چنانچه انجمن پزشكی را از نظر فكری و مالی حمایت كنند، متخصصان این انجمن‌ها می‌توانند میزان ابتلا به بیماریهایی مانند پوسیدگی دندان را به حداقل برسانند.

رییس هیات مدیره انجمن اندودنتیستهای ایران با اشاره به دلایل پوسیدگی دندان گفت: وراثت یكی از عوامل موثر در پوسیدگی دندان است.عادات غذایی نیز در ابتلا به پوسیدگی دندان و پیشرفت آن موثر است. رعایت بهداشت عمومی و بهداشت فكری نیز در این زمینه نقش دارد. به گونه‌ای كه لازم است اعضای خانواده نسبت به وجود پوسیدگی در دندان‌های خود حساس باشند و به‌ موقع در زمینه درمان آن اقدام كنند و به فرزندان خود از سنین پایین فرهنگ پیشگیری از پوسیدگی دندان را بیاموزند چون این كار باعث افزایش بهداشت فكری و فرهنگی افراد می‌شود.

وی افزود: متاسفانه پوسیدگی دندان در دوران كودكی و در دندانهای شیری بسیار شایع است این در حالیست كه پوسیدگی دندانهای شیری تاثیر مستقیم و غیرمستقیم بر سلامت دندانهای دایمی می‌گذارد.

رزمی در پایان درباره تخصص اندودنتیكس اظهار كرد: «اندو» به علم داخل دندان اشاره دارد. به متخصصان علم داخل دندان نیز اندودنتیست می‌گویند و آنان متخصص درمان ریشه هستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha