شنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۰ - ۱۱:۲۴
کد خبر: 27123
سلامت نیوز :پزشکان می‌گویند نوع خاصی از ویتامین «ای» می‌تواند در بهبود شدیدترین شکل بیماری کبد چرب در برخی از کودکان موثر و مفید باشد.

به گزارش ایسنا، بیماری کبد چرب غیر الکلی در حال حاضر شایع‌ترین بیماری مزمن کبدی در بین کودکان آمریکایی است. علائم این نوع از بیماری کبد چرب مشخص است و در کودکان معمولا پس از سن 10 سالگی بروز می‌کند.

به گفته متخصصان، بیماری کبد چرب خطر ابتلای کودکان به بیماری قلبی و سیروز کبدی را تشدید می‌کند.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، این گروه از پزشکان از انستیتو ملی دیابت و بیماری‌های گوارشی و کلیوی در آزمایشات خود با استفاده از نمونه برداری‌های کبدی دریافتند که پس از 96 هفته درمان، 58 درصد از کودکان با مصرف ویتامین «ای» دیگر علائم این بیماری را نداشتند.

این پزشکان متوجه شدند ویتامین «ای» در این آزمایشات خیلی بهتر از دارونما تاثیر گذاشت و میزان قابل توجهی از بزرگ شدن غیرطبیعی و مرگ سلول‌های کبدی کاست.

متخصصان در آزمایشات مختلف نشان داده‌اند كه ویتامین «ای» در مقابل بسیاری از بیماری‌ها به بدن كمك می‌كند و سلول‌ها را از انواع مشخصی از آسیب‌ها حفظ كرده، طول عمر آنها را افزایش می‌دهد. این خاصیت ویتامین ای در طول زمان باعث كند شدن آسیب سلولی می‌شود كه به طور طبیعی با افزایش سن اتفاق می‌افتد.

ویتامین «ای» بدن را در مقابل بعضی از اختلالات حفظ می‌كند و به درمان بعضی دیگر از بیماری‌ها كمك می‌كند. ویتامین «ای» همچنین نقش مهمی در درمان بسیاری از سرطان‌ها از جمله سرطان پوست، دهان و گلو، معده، روده بزرگ، سرطان سینه و پروستات ایفا می‌كند. همچنین خطر ابتلا به سرطان‌های ریه، مری و دهانه رحم را كاهش می‌دهد.

جزئیات این یافته در مجله انجمن پزشکی آمریکا منتشر شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha