شنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۰ - ۱۱:۴۳
کد خبر: 27124
کارشناسان مرکز کنترل و پیشگیری امراض آمریکا اعلام کردند با وجودی که نرخ مرگ و میر ناشی از فشارخون بالا کاهش یافته و دسترسی به دارو و خدمات درمانی برای این بیماران بهبود یافته است، اما هنوز نرخ قربانیان فشارخون بالا خیلی بیشتر از افرادی است که به این بیماری مبتلا نیستند.

به گزارش ایسنا، دکتر ایرل اس فورد از مقامات بهداشتی و پزشکی این مرکز تاکید کرد: هرچند نرخ مرگ و میر در بین مبتلایان به فشارخون بالا رو به کاهش است اما هنوز شمار مبتلایان به این بیماری بالا بوده و موجب نگرانی مسوولان است.

به گزارش خبرگزاری روزنامه بیزینس ویك، دکتر فورد با مطالعه روی تغییرات در آمار مرگ و میر بزرگسالان 25 تا 74 ساله به نتایج فوق دست یافته و یافته‌های خود را در مجله انجمن قلب آمریکا تحت عنوان گردش خون منتشر کرده است.

به گفته پزشکان، افزایش فشار خون می‌تواند اعضای مختلفی از جمله قلب، عروق خونی، کلیه‌ها و مغز را تحت تاثیر قرار دهد. در واقع همه افراد فشار خون دارند. خون برای گردش موثر در عروق بدن از نیرو و فشاری برخوردار است که آن را به نقاط مختلف بدن می‌رساند. اما اگر این نیرو از حد طبیعی بیشتر شود، بیماری تلقی می‌شود.

فشار خون بالا خصوصا در افراد مسن بسیار شایع است. تقریبا حدود یک نفر از هر چهار نفر از فشار خون بالا رنج می‌برند. در بیماران جوان‌تر نیز این بیماری بیشتر در مردان شایع است اما در سنین بالاتر در زنان بیشتر از مردان دیده می‌شود. به طور کلی با افزایش سن خطر ابتلا افزایش می‌یابد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha