سلامت نیوز :روانپزشکان ادعا کرده‌اند که می‌توان با کمک امواج مغزی احتمال ابتلا به شیزوفرنی و افسردگی را پیش بینی کرد.
 متخصصان در مطالعات خود دریافته‌اند که هر فردی امواج مغزی خاصی دارد که مثل اثر انگشت برای هر نفر، منحصر به فرد است و این یافته می‌تواند به پیش بینی احتمال ابتلا به شیزوفرنی و افسردگی کمک کند.

به گزارش مجله آنلاین ساینس دیلی، روانپزشکان معتقدند که به رغم تغییرات عصبی اصلی و مهم در دوران نوجوانی، اکثر افراد یک الگوی ثابتی از امواج مغزی را تا سال‌های متمادی دارا هستند. در واقع سیگنال امواج مغزی در هر فردی کیفیت و ویژگی وراثتی همان شخص را دارد که با وجود تغییرات چشمگیر مربوط به فرایند رشد، ثابت و بدون تغییر باقی می‌مانند.

این روانپزشکان با انتشار مقاله جدیدی در مجله نوروساینس خاطرنشان کردند: این الگوهای منحصر به فرد مانند اثر انگشت می‌توانند نشانه‌هایی برای پیش بینی احتمال ابتلا به شیزوفرنی و افسردگی در افراد باشند.

به گزارش ایسنا، شیزوفرنی یكی از شایع‌ترین بیماری‌های روحی و روانی به شمار می‌رود و نام‌های دیگری مانند روان گسیختگی و اسكیزوفرنی نیز به آن نسبت داده شده است.

اختلال شیزوفرنی، مغز را تضعیف می‌كند و تغییرات چشمگیری در رفتار و قوه ادراك فرد پدید می‌آید به طوری كه او صداهایی را می‌شنود یا تصاویری را می‌بیند كه دیگران نمی‌توانند آنها را تجربه كنند.

به عقیده روانشناسان و روانپزشكان، هرگونه تغییر رفتاری از افسردگی گرفته تا انزواطلبی می‌تواند نشانه‌ای برای بیماری‌های روحی و روانی از جمله شیزوفرنی باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha