شنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۰ - ۱۱:۵۰
کد خبر: 27126
سلامت نیوز : گروهی از کارشناسان طب گیاهی در بررسی‌های جدید خود متوجه شده‌اند که گیاه جینکوبیلوبا می‌تواند در درمان درد و التهاب موثر باشد.

 دکتر شارون دلان متخصص دانشگاه گلاسگو کالیدونیان در انگلیس و دستیاران وی در این مطالعات دریافتند عصاره جینکوبیلوبا با عنوان EGb 761 واکنش‌های غیرعادی به دردهای گرمایی را مثل مسکن‌های معمولی درد، کاهش می‌دهد.

به گزارش روزنامه اکسپرس، این متخصصان به این نتیجه رسیدند که این عصاره گیاهی همچنین می‌تواند برای بهبود التهاب‌های مزمن مفید باشد.

براساس این گزارش، این عصاره گیاهی توانایى تغییر انتقال پیام‌هاى عصبى و محافظت از اعصاب را دارد.

مطالعات روی حیوانات آزمایشگاهی اثر جینکوبیلوبا را در مهار انسداد و فعالیت بیش از حد راه‌هاى هوایى، بهبود انقباض عضلات قلبى و جریان خون عروق کرونری، خواص آنتى اکسیدانى، مهار تجمع پلاکتى، بهبود اکسیژن رسانى به مغز، خنثى کردن رادیکال‌هاى آزاد که باعث حفاظت اکسیداتیو از لیپوپروتئین‌ها و سلول‌هاى مغزى در آلزایمر مى‌شود، گشادى عروق با تحریک فاکتور شل کننده عضلات، مهار نیتریک اکسید که باعث شلى عضلات شده نشان داده است.

جینکو یک گیاه دارویی است که جریان خون را در دست‌ها و پاها افزایش می‌دهد و باعث بهبود کار مغز و تقویت حافظه کوتاه مدت می‌شود. این گیاه دارویی خون رسانی را به مغز افزایش می‌دهد در نتیجه باعث می‌شود قند بیشتری وارد سلول‌های مغزی شود و انتقال پیام‌های عصبی را تقویت می‌کند.

جینکو دارای خواص آنتی اکسیدانی است، زیرا باعث تقویت عمل پلاکت‌های خونی و سلول‌های عصبی و افزایش خون رسانی به سیستم عصبی و مغز می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha