سلامت نیوز :معاون آموزشی مركز ملی مطالعات اعتیاد گفت: ضعف فعلی سیستم درمان اعتیاد كشور كمرنگ بودن روان‌درمانی است چرا كه بررسی‌ها نشان می‌دهد زمانی كه روان‌درمانی و مشاوره را در اختیار نداریم، دارو كمكی نمی‌كند و موفقیت درمان به زیر 30 درصد می‌رسد.

آذرخش مكری در گفت‌وگو با  فارس، اظهار داشت: در خصوص تأثیر شربت تریاك بر اعتیاد معتادان اظهار داشت: روز به روز متوجه می‌شویم برای تاثیر درمانهای نگهدارنده چه با شربت تریاك و چه با متادون علاوه بر پرسنل آموزش دیده، انجام مداخلات روانشناسی و روان‌درمانی ضروری است.

وی افزود: بیش از آنكه دارو به تنهایی بتواند اثری روی فرد معتاد داشته باشد مداخلات جانبی و روان‌درمانی است كه اثر بیشتری دارد و مشخص شده در بخش‌هایی كه مداخلات جانبی به كمك گروه‌های روان‌درمانی صورت می‌گیرد نتایج مناسب است.

مكری تصریح كرد: در حال حاضر ضعف سیستم درمان اعتیاد، ضعیف‌بودن قسمت روان‌درمانی و مشاوره است و در زمینه داروها مشكل خاصی نداریم.

وی گفت: دیده شده وقتی قسمت روان‌درمانی و مشاوره تقویت می‌شود موفقیت درمان بالای 70 درصد می‌رود و وقتی آنها را در اختیار نداریم به واقع دارو كمكی نمی‌كند و موفقیت درمان به زیر 30 درصد می‌رسد.

معاون آموزشی مركز ملی مطالعات اعتیاد خاطرنشان كرد: در حال حاضر كارگاه‌های آموزشی برای پزشكان و روانپزشكان برای گرفتن سهمیه شربت تریاك توسط مركز ملی مطالعات اعتیاد به صورت یك روزه برگزار می‌شود كه این افراد می‌توانند پس از گرفتن مدرك فوق با مراجعه به معاونت‌های دانشگاه‌های علوم پزشكی مربوطه سهمیه دارویی در دریافت كنند و این دوره‌ها ماهانه تكرار می‌شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha