یکشنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۷
کد خبر: 271271

فرزندآوری در سنین جوانی پدران و مادران می‌تواند مانع از افزایش خطر ابتلای فرزندان آن‌ها به انواع بیماری‌ها شود.

قابل توجه آقایان؛ سن مناسب فرزند آوری چند سالگی است؟

سلامت نیوز:فرزندآوری در سنین جوانی پدران و مادران می‌تواند مانع از افزایش خطر ابتلای فرزندان آن‌ها به انواع بیماری‌ها شود.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران،کارشناسان در جدیدترین پژوهش‌های خود دریافتند پدرانی که برای اولین بار در ۴۰ سالگی صاحب فرزند می‌شوند با احتمال بیشتری امکان دارد نوزادان آن‌ها دچار مشکل‌ شوند، همچنین همسران آن‌ها با درصد بالایی امکان دارد در طول دوران بارداری دچار اختلال‌های بارداری مانند مسمومیت، زایمان زودرس و تولد نوزاد نارس شوند.
 

یکی از خطر‌های شایع فرزند آوری پدران بالای ۴۰ سال احتمال ابتلای کودکان آن‌ها به بیماری هایی چون اوتیسم یا سرطان است.
 
حتی اگر مردان بالای ۴۰ سال همسرانی جوان داشته باشند به دلیل تاخیر در فرزند آوری، همسرانشان اختلال‌های فراوان در طول بارداری خواهند داشت.
 
کارشناسان به زوج‌های جوان به ویژه مردان توصیه می‌کنند تا پیش از ۳۵ سالگی اقدام به فرزند آوری کنند تا فرزندانی سلامت و با کمترین درصد خطر ابتلا به بیماری به دنیا آورند.
 
محققان در بررسی ۴۰ ساله روی میلیون‌ها زوج با رده‌های سنی مختلف دریافتند به طور کلی مردانی که بیش از ۴۵ سال سن دارند توان باروری کمتری دارند و بانوان آن‌ها در معرض خطر ابتلا به پره اکلامپسی، مسمومیت بارداری، دیابت حاملگی و زایمان زودرس قرار می‌گیرند.
 

نوزادان به دنیا آمده از والدین میان سال با احتمال زیاد دچار وزن کم در زمان تولد، احتمال تشنج و ابتلا به بیماری صرع، مشکل‌های قلبی، نقص‌های مادر زادی و ابتلا به سرطان دوران کودکی می‌شوند.
 

در مردان میان سال میزان اسپرم تولیدی بدن پدر کاهش می‌یابد، همچنین میزان هورمون تستوسترون به طور طبیعی در مردان همزمان با افزایش سن کاهش می‌یابد و به این ترتیب احتمال ابتلای نوزاد به انواع بیماری‌ها افزایش می‌یابد.
 
دگرگونی‌های فیزیولوژیکی در بدن زنان پس از ۳۵ سالگی روی می‌دهد و به این ترتیب احتمال ناباروری یا بروز مشکل در حین بارداری بروز می‌کند.
 

در طول سال‌ها تنها به زنان توصیه شده است تا در جوانی فرزند آوری داشته باشند، اما یافته‌های جدید دانشمندان نشان می‌دهند مردان نیز می‌توانند از سن ۴۰ سالگی به تدریج دچار مشکل‌های فرزند آوری شوند و این مشکل افزون بر نوزاد بر همسران آن‌ها نیز اثر می‌گذارد.
 

به گفته محققان همانطور که با افزایش سن، مردان دچار دگرگونی در وضعیت ظاهری، سفید و ریختن مو‌های سر، کاهش حجم توده عضلانی و ضعف بدنی می‌شوند اسپرم تولیدی در بدن آن‌ها نیز کیفیت خود را از دست می‌دهد که در نتیجه آن کودکانی با درصد ابتلا به انواع بیماری‌ها به دنیا خواهند آمد.
 
این مطالعه به وسیله دانشمندان دانشگاه Rutgers انجام شده است.
 
منبع:Dailymail
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha