مطالعه ای جدید نشان می دهد که تنها زندگی کردن با اختلالات روانی معمول ارتباط دارد. برخی از اختلالات روانپزشکی رایج همان CMD است که شامل اختلالات خلقی، اضطراب و اختلالات مصرف مواد هستند. طبق برخی مطالعات، تقریبا یک سوم افراد CMD را در طول عمر خود تجربه می کنند.

تنها زندگی کردن سلامت روان افراد را به خطر می اندازد

سلامت نیوز: مطالعه ای جدید نشان می دهد که تنها زندگی کردن با اختلالات روانی معمول ارتباط دارد. برخی از اختلالات روانپزشکی رایج همان CMD است که شامل اختلالات خلقی، اضطراب و اختلالات مصرف مواد هستند. طبق برخی مطالعات، تقریبا یک سوم افراد CMD را در طول عمر خود تجربه می کنند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از شفقنا، رابطه ای بین تنها زندگی کردن و CMD وجود دارد که بر تمام گروه های سنی و جنسیت تاثیر می گذارد.

به طور مداوم تعداد افرادی که به تنهایی زندگی می کنند، در سراسر جهان غربی در حال رشد است؛ دلایل بسیاری از جمله افزایش سن جمعیت ، ازوداج در سنین بالا، و افزایش نرخ طلاق مسبب این امر هستند.

محققان در حال حاضر رابطه بین CMD ها وتنها زندگی کردن را مورد بررسی قرار داده اند. افرادی که به تنهایی زندگی می کنند ممکن است نشانه های بارزی از جمله اضافه وزن، کشیدن سیگار، مصرف مواد مخدر و عدم حمایت اجتماعی داشته باشند.

مطالعات قبلی نشان داده است که تنها زندگی کردن با افسردگی و اضطراب ارتباط دارد. از آنجا که سلامت روان در معرض نگرانی رو به رشد است، شناخت عوامل خطر مرتبط با CMD ها ممکن است موجب تغییر مسیر شود.

البته، همه کسانی که تنها زندگی می کنند تنها نیستند. با این حال، برای کسانی که تنها هستند، مداخلات برای مقابله با تنهایی در دسترس هستند. این ممکن است شامل درمان همراه با سخنرانی، مقررات مراقبت اجتماعی و مداخلات مبتنی بر زندگی با حیوانات باشد.

یافته های جدید که در چند مرحله ادامه می یابند؛ نشان می دهند که ارتباط بین سلامت روان و تنها زندگی کردن در طول زمان پایدار است، و این پیوند به افراد سالمند محدود نمی شود و تنها تناقض نقش اساسی ایفا می کند.

منبع: www.medicalnewstoday.com

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha