مدیرگروه سلامت روانی - اجتماعی و اعتیاد دانشگاه علوم پزشكی تهران گفت: فیلم‌های غیراخلاقی اعتیاد آورند و ایدز را در جامعه افزایش می‌دهند. باید برای جلوگیری از شیوع این محصولات به نوجوانان و جوانان اصول سلامت جنسی را آموزش دهیم.

سلامت نیوز : مدیرگروه سلامت روانی - اجتماعی و اعتیاد دانشگاه علوم پزشكی تهران گفت: فیلم‌های غیراخلاقی اعتیاد آورند و ایدز را در جامعه افزایش می‌دهند. باید برای جلوگیری از شیوع این محصولات به نوجوانان و جوانان اصول سلامت جنسی را آموزش دهیم.

شهرام خرازی‌ها در گفت‌وگو با خبرنگار بهداشت و درمان فارس با بیان اینكه تأثیر محصولات رسانه‌ای بر سلامت روان بشر غیرقابل انكار است اظهار داشت:‌ در بین محصولات رسانه‌ای، محصولات پورنوگرافیك به سبب تحریك مستقیم، شدید و افزون از حد غریزه جنسی بیش از دیگر محصولات رسانه‌ای، سلامت روان بشر را تحت تأثیر قرار می‌دهند.

وی افزود: صنعت پورنوگرافی صنعتی سودآور در سطح جهان است و میلیون‌ها متقاضی و مشتری در تمام كشورها دارد. لذا مهاجمان جنگ نرم در كالبد و پوشش محصولات این صنعت، ثانیه به ثانیه از طریق شبكه‌های تلویزیونی ماهواره‌ای به اقصی نقاط جهان گسیل می‌شوند تا با مشغول‌كردن مردم ممالك در حال توسعه آنها را از تلاش و سازندگی بازدارند.

خرازی‌ها تصریح كرد: هم اكنون شمار قابل توجهی از مشتریان صنعت پورنوگرافی به محصولات این صنعت معتاد شده‌اند؛ آنها پول و وقت خود را صرف به دست‌آوردن و مواجهه با این قبیل محصولات می‌كنند تا پنهان از چشم دیگران ساعت‌ها خویش را در معرض تحریكات فیلم‌ها و تصاویر غیراخلاقی قرار دهند.

وی گفت: محصولات پورنوگرافیك اعم از فیلم، مجله، عكس، كتاب و... مرز بین هنجارها و ناهنجارهای جنسی را كمرنگ نموده و سرانجام این مرزها را از بین می‌برند و با جایگرین‌كردن ناهنجاری‌های جنسی به جای هنجارها، مخاطبان خود را به در پیش‌گرفتن و اجرای رفتارهای پرخطر و درغلتیدن به ورطه هولناك انحرافات جنسی سوق می‌دهند.

مدیرگروه سلامت روانی - اجتماعی و اعتیاد دانشگاه علوم پزشكی تهران خاطرنشان كرد: هر چند از زمان كشف ویروس ایدز - عامل سندروم نقص ایمنی اكتسابی (ایدز) - تا كنون، ارائه توصیه های بهداشتی در متن و حاشیه محصولات پورنوگرافیك مورد تأكید قرار گرفته اما با این وجود همچنان محصولات محرك جنسی در حجم انبوه به بازارهای جهانی عرضه می‌شوند كه مشوق رفتارهای پر خطر هستند و به گسترش ایدز و انحرافات جنسی دامن می‌زنند.

وی اضافه كرد: در فیلم‌های غیراخلاقی اعمال و رفتاری به نمایش در آمده و به تصویر كشیده می‌شوند كه جزء روش‌های انتقال "اچ.آی.وی " محسوب می‌شوند و مردم به ویژه پسران و دختران نوجوان و جوان باید به هوش باشند كه اگر بخواهند عیناً آنچه را در این فیلم ها می‌بینند به اجرا در آورند، احتمال ورود ویروس ایدز به بدن خود را افزایش خواهند داد. ایدز نه واكسن دارد نه درمان قطعی.

خرازی‌ها تصریح كرد: با ورود این ویروس به بدن، كار از كار گذشته و فرصت برای جبران اشتباهات تا حدود زیادی از دست می‌رود بنابراین چه بهتر كه علاج واقعه را قبل از وقوع كرد و به اصل "پیشگیری مقدم بر درمان است " مقید بود. متأسفانه در ایران به علت مسكوت‌گذاشتن مسائل جنسی - كه به نوعی می‌توان از آن به عنوان پاك‌كردن صورت مسئله تعبیر كرد-، جوانان اطلاعات جنسی مورد نیاز خود را به صورت ناقص و غلط از منابع و مجاری نامناسب، غیر علمی و غیر معتبر مثلاً از گروه همسالان، همكلاسی‌ها، محصولات پورنوگرافیك، رسانه‌های معاند و...كسب می‌كنند و تلاش چندانی از سوی سازمان‌های دولتی ذیربط برای پركردن خلاء منابع اطلاعاتی و آموزشی در این زمینه صورت نمی‌گیرد.

وی افزود: از جمله كاراترین، مؤثرترین و بهترین روش‌ها برای خنثی‌كردن آثار سوء محصولات پورنوگرافیك، مقابله با وسوسه مواجهه با محصولات مذكور و پیشگیری از اعتیاد به این بسته‌های تخریبی تولیدی - صادراتی جهان غرب، می‌توان به افزایش دانش و اطلاعات عمومی و شخصی در حوزه سلامت جنسی، گسترش ازدواج، پرهیز اكید از اعمال و رفتارهای پرخطر و ناهنجار جنسی، آشنایی با مهارت "نه " گفتن به عنوان یكی از "مهارت‌های زندگی " و به كار بستن این مهارت در موقعیت‌هایی كه احتمال لغزش جنسی یا مواجهه با محصول پورنوگرافیك زیاد است و پخش برنامه‌های روشنگرانه و آگاهی‌بخش با موضوع سلامت روانی - جنسی و پیشگیری از انحرافات اخلاقی و ناهنجاری‌های جنسی از تلویزیون به عنوان فراگیرترین و پرمخاطب‌ترین رسانه اشاره كرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha