مدیرکل دفتر آموزش راهنمایی تحصیلی وزارت آموزش و پرورش اعلام کرد : به کارگیری روش های نوین تدریس برای معلمان جنبه تشریفاتی ندارد و از ابتدای مهر امسال درمدارس به اجرا درمی آید.

منوچهر فضلی ‌خانی در گفتگو با مهر ادامه داد : طی دو سال گذشته از حدود 250هزار دبیر و معلم دوره راهنمایی تحصیلی حدود 162هزار نفر روش های جدید تدریس را در دروس مختلف ارئه داده اند .

این مقام مسئول افزود : از مجموع جشنواره های برگزار شده ، الگوهای نوین تدریس در شکل 100 فیلم و CD تهیه شده و قرار است در اختیار دیگر معلمان پایه راهنمایی تحصیلی قرار داده شود .

وی یاد آور شد : در این فیلم های آموزشی از روش های تدریس نوین معلمان  و لحظه های واقعی حضور آنان در کلاس های درس تصویر برداری شده و قرار است روش های سنتی و نا کارآمد به این ترتیب آهسته آهسته از مدارس دور شوند .

به گزارش خبرنگار مهر ، طی سال های اخیر نتایج  تعداد زیادی از جشنواره ها در حوزه های مختلف آموزشی پس از برگزاری در پرونده ها بایگانی شده اند و هیچ گاه جنبه اجرایی نداشته اند .

فضلی خانی در این باره تاکید کرد : نیاز معلمان و دانش آموزان به شیوه های جدید تدریس عامل مهمی برای اجرا  و دور شدن جشنواره های الگوهای برتر تدریس از تشریفات است .

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha