یکشنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۹
کد خبر: 271307

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: تا آخر این هفته بارش‌های بهاری در بیشتر نقاط کشور ادامه دارد، از این رو احتمال سیلابی شدن مسیل رودخانه ها، آبگرفتگی معابر، تگرگ و صاعقه در این مناطق پیش بینی شده است و بنابراین هموطنان مراقب باشند.

تهران بارانی می شود

سلامت نیوز: کارشناس سازمان هواشناسی گفت: تا آخر این هفته بارش‌های بهاری در بیشتر نقاط کشور ادامه دارد، از این رو احتمال سیلابی شدن مسیل رودخانه ها، آبگرفتگی معابر، تگرگ و صاعقه در این مناطق پیش بینی شده است و بنابراین هموطنان مراقب باشند.

به گزارش سلامت نیوز، فریبا گودرزی در گفت و گو با ایرنا افزود: امروز ( ۲۹ اردیبهشت ) در بخش هایی از جنوب، جنوب شرق، شرق، غرب و شمال غرب رگبار باران، رعد و برق و وزش باد رخ خواهد داد.

وی اظهار داشت: شدت بارش ها امروز در استان های کرمان، شمال فارس، جنوب سیستان و بلوچستان و غرب آذربایجان غربی و فردا بارش علاوه بر این مناطق در جنوب، غرب، مرکز، سواحل غربی دریای خزر و استان های البرز و تهران ادامه خواهد داشت و شدت بارش ها در استان های چهارمحال و بختیاری، شمال فارس، غرب کرمان و شرق هرمزگان خواهد بود.

گودرزی ادامه داد: سه شنبه بارش ها به جز در غرب و جنوب غرب در بیشتر مناطق کشور ادامه خواهد داشت، چهارشنبه بارش بر روی نوار غربی کاهش می یابد اما در سایر مناطق ادامه دارد.


*** آبگرفتگی مسیل ها و رودخانه ها

کارشناس سازمان هواشناسی تاکید کرد: از آنجا که بارش‌های بهاری تند و رگباری هستند، از این رو احتمال آبگرفتگی معابر شهری مناطق یاد شده، طغیان رودخانه ها و مسیل ها و وقوع صاعقه در ارتفاعات وجود دارد و هموطنان از اسکان در مسیر مسیل ها و حاشیه رودخانه ها خودداری کنند و کوهنوردان نیز از صعود به ارتفاعات خودداری کنند.


*** تهران بارانی می شود

گودرزی افزود: امروز آسمان تهران صاف است و پدیده خاصی ندارد فقط گاهی با باد ملایم همراه خواهد بود اما از فردا تا پنجشنبه احتمال بارش باران، گاهی همراه با رعد و برق وجود دارد. کمینه دمای امروز پایتخت ۱۸ بود و بیشینه آن به ۳۱ درجه خواهد رسید.

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: شهرکرد با دمای ۳ درجه بالای صفر و اهواز ۴۲ درجه بالای صفر، به ترتیب خنک ترین و گرمترین نقاط کشور در ۲۴ ساعت گذشته بودند.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha