یکشنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۳
کد خبر: 271317

طاهر موهبتی مدیرعامل بیمه سلامت به عنوان رئیس سازمان تامین اجتماعی منصوب می‌شود.

طاهر موهبتی رئیس سازمان تامین اجتماعی می‌شود

سلامت نیوز:طاهر موهبتی مدیرعامل بیمه سلامت به عنوان رئیس سازمان تامین اجتماعی منصوب می‌شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از رویداد۲۴، سازمان تامین اجتماعی پس از درگذشت محمدتقی نوربخش ماه‌ها توسط محمدحسین زدا به عنوان سرپرست اداره شد و از آن زمان حکم ریاست برای آن صادر نشده است، با این‌حال اطلاعات رویداد۲۴ نشان می‌دهد طاهر موهبتی به عنوان رئیس سازمان منصوب خواهد شد.

طاهر موهبتی پیش از این به عنوان مدیرعامل بیمه سلامت فعالیت کرده و از چهره‌های شناخته شده در صنعت بیمه به شمار می‌رود. موهبتی در دوره سید حسن قاضی زاده هاشمی مسئولیت معاونت حقوقی و امور مجلس وزارت بهداشت را برعهده داشت و پس از آن به عنوان مدیر عامل بیمه سلامت منصوب شد و حکم او در دوره وزارت سعید نمکی نیز تمدید شد.

در دوره وزارت ربیعی، اختلاف وزارت کار و بهداشت بر سر موضوع طرح تحول سلامت بسیار بالا گرفته بود که با این حساب، انتصاب مدیرعامل بیمه سلامت به عنوان رئیس سازمان تامین اجتماعی را باید به عنوان راهکاری برای حل مشکلات باقی مانده میان دو وزارتخانه در نظر گرفت.

حضور طاهر موهبتی در معاونت امور مجلس وزارت بهداشت نیز باعث خواهد شد به حسن رابطه میان تامین اجتماعی و مجلس شورای اسلامی برای رفع معضلات بیمه‌های عمومی امیدوار بود. ضمن اینکه اداره سازمان تامین اجتماعی به مدت چهار ماه با سرپرست، چالش‌های زیادی ایجاد کرده بود.

اطلاعات خبرنگار ما حاکی است که نامه معرفی طاهر موهبتی به عنوان رئیس سازمان تامین اجتماعی به رئیس جمهور ارسال شده و منتظر امضای روحانی است.

پیش از این نام چهره‌هایی همچون غلامرضا سلیمانی امیری رئیس سازمان منطقه آزاد ماکو، محمدحسن زدا سرپرست کنونی سازمان، مصطفی سالاری استاندار گیلان و غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان به عنوان گزینه پیشنهادی برای ریاست سازمان تامین اجتماعی مطرح شده بود اما در نهایت طاهر موهبتی به عنوان رئیس منصوب خواهد شد.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha