عضو هیئت علمی جهاد دانشگاهی علوم پزشکی تهران گفت: استفاده از فیوژن در تشخیص سرطان پروستات، انقلابی در عرصه پزشکی است.

استفاده از فیوژن در تشخیص سرطان پروستات، انقلاب عرصه پزشکی است

سلامت نیوز:عضو هیئت علمی جهاد دانشگاهی علوم پزشکی تهران گفت: استفاده از فیوژن در تشخیص سرطان پروستات، انقلابی در عرصه پزشکی است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از آنا،محمد نظری  اظهار کرد: سرطان پروستات به عنوان شایعترین سرطان در مردان و دومین علت مرگ و میر مردان به‌علت سرطان محسوب می‌شود؛ همچنین بروز این سرطان در سال‌های اخیر رو به افزایش بوده است.

وی در مورد روش تشخیص سرطان پروستات خاطرنشان کرد: روش تشخیص قطعی این سرطان نمونه‌برداری یا اصطلاحاً بیوپسی پروستات است. تاکنون نمونه‌برداری سیستماتیک پروستات روش مرسوم بیوپسی بوده است اما اشکال این روش این است که در اغلب موارد تومور در سونوگرافی قابل مشاهده نیست و نمونه‌برداری کور بوده و احتمال عدم تشخیص سرطان وجود دارد.

عضو هیئت مدیره جهاد دانشگاهی علوم پزشکی تهران تصریح کرد: در سال‌های اخیر ابداع روش فیوژن موجب انقلابی در تشخیص این بیماری شده است، به‌طوری‌ که در این روش ابتدا از پروستات با استفاده از MRI تصویربرداری و سپس تصاویر آن با تصاویر سونوگرافی جهت نمونه‌برداری ترکیب می‌شود، به همین دلیل تومور به‌طور مستقیم قابل مشاهده است و از آن نمونه‌برداری می‌شود.

نظری مزایای دیگر این روش را دقت بالاتر در تعیین درجه تومور دانست و یادآور شد: این روش در تعیین نوع درمان اهمیت بسزایی دارد و می‌توان با قاطعیت ادعا کرد که استفاده از فیوژن در تشخیص سرطان پروستات، انقلاب عرصه پزشکی است.

فلوشیپ فوق تخصصی رادیولوژی مداخله‌ای و عروقی تأکید کرد: ما نیز در راستای بکارگیری پیشرفته‌ترین روش‌های تشخیصی و درمانی همگام با کشورهای پیشرفته، در سال‌های اخیر این روش را جایگزین روش‌های قدیمی نمونه‌برداری پروستات کرده‌ایم که به‌طور قابل ملاحظه‌ای موجب ارتقای دقت تشخیصی در بیماران مبتلا به سرطان پروستات شده است.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha