دوشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۴
کد خبر: 271356

عضو هیات علمی پژوهشکده بیماری های گوارش و کبد دانشگاه علوم پزشکی تهران با اشاره به مضرات مصرف چای داغ، گفت: چای داغ خطر ابتلا به سرطان مری را 10 برابر افزایش می دهد.

چای داغ خطر ابتلا به سرطان مری را 10 برابر افزایش می دهد

سلامت نیوز:عضو هیات علمی پژوهشکده بیماری های گوارش و کبد دانشگاه علوم پزشکی تهران با اشاره به مضرات مصرف چای داغ، گفت: چای داغ خطر ابتلا به سرطان مری را 10 برابر افزایش می دهد.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا،دکتر محمد امانی به مردم توصیه کرد که به هیچ وجه چای داغ مصرف نکنند تا در معرض سرطان مری قرار نگیرند.
وی اظهار داشت: در صورتی که مردم از چای ولرم استفاده کنند، خطر ابتلا به سرطان خیلی کم می شود و حتی می توان گفت که به صفر نزدیک می شود.

** قرص های چربی سوز نداریم
فوق تخصص بیماری های گوارش و کبد ادامه داد که هیچ مکمل یا قرص چربی سوزی که بتواند کبد چرب را مداوا کند، نداریم. ویتامین E ممکن است در برخی افراد که دیابت و کبد فیبروزی ندارند، مقداری موثر باشد.
وی ادامه داد که مردم براساس باورهای غلط به ادعای برخی افراد سودجو، اعتماد کرده و اقدام به تهیه اینگونه قرص ها می کنند که هیچ تاثیری در درمان کبد چرب ندارد.
امانی به مزایای فراوان تخم مرغ اشاره کرد و گفت: قبلا این تفکر وجود داشته که تخم مرغ برای کبد ضرر دارد، اما بررسی های جدید نشان داد که تخم مرغ به صوت آبپز برای کبد ضرر ندارد.
وی با اشاره به اینکه تخم مرغ حاوی مواد مغذی لازم برای بدن بوده و بهتر است در طول هفته استفاده شود، به مردم توصیه کرد که هفته ای 2 تا 3 بار تخم مرغ آب پز مصرف کنند.
امانی ادامه داد: موادی مانند رزدچوبه برای کبد مفید است اما باید از زیاده روی در مصرف آن خودداری شود و استفاده از آن در مواد غذایی به مقدار مناسب، می تواند اثر پیشگیرانه از عوارض کبد داشته باشد.
وی با اشاره به اینکه گوشت قرمز و چربی ها برای کبد مضر هستند، گفت: برای حفظ سلامتی کبد بهتر است به جای روغن جامد و حیوانی از روغن های مایع مانند زیتون و کانولا استفاده کنیم.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha