سلامت نیوز :مدیركل زندان‌های لرستان گفت: رویكرد جدید در حوزه بهداشت و درمان زندان‌های لرستان، موجب ارتقای وضعیت سلامت زندان‌ها شده است.

به گزارش سلامت نیوز از خرم‌آباد به نقل از روابط عمومی اداره‌كل زندان‌های لرستان، محمدعلی محمدی در نشست بررسی وضعیت بهداشت و درمان زندان‌های لرستان كه با حضور رئیس مركز آموزشی و درمانی شهدای عشایر خرم‌آباد برگزار شد، گفت: زندانبانی و زندان‌ها به عنوان مشاغل و اماكن خاص، از حساسیت بالایی برخوردار هستند و به طبع حوزه‌های مختلف در این مشاغل نیز به تناسب‌های مختلف از حساسیت‌های مختلفی برخوردار می‌شوند.
وی افزود: مقوله بهداشت و درمان و وضعیت این حوزه در زندان‌ها با توجه به تاثیری كه بر روی سلامت افراد دارد از درجه اهمیت و حساسیت بالایی برخوردار است.
وی تصریح كرد : انجام عملیات پیشگیری و حفظ سلامت زندانیان در درون زندان‌ها، ارائه خدمات به موقع و مناسب حین مراجعه بیمار و اعزام در صورت تشخیص پزشك معالج سه ضلع تعریف شده است كه باید به درستی كنترل و مدیریت شوند.
محمدی گفت: برای حمایت از زندانیان بیمار خدمات متنوعی در زندان‌ها ارائه می‌شود كه از جمله می‌توان به راه‌اندازی مراكز مشاوره و روان درمانی، كلینیك‌های مثلثی، گسترش و تخصصی كردن مستمر واحدهای درمانی، درمان mmt به عنوان درمان نگهدارنده، راه‌اندازی مراكز مراقبت و سلامت، اورژانس، تجهیز حوزه درمان با تجهیزات تخصصی و نیروی انسانی كارآمد، حضور كادر درمانی به صورت شبانه‌روزی و چند خدمت دیگر اشاره كرد.
وی افزود: این خدمات وضعیت زندان‌های لرستان را بهبود بخشیده است.
در این دیدار كه با هدف ارتقای سطح همكاری‌های زندا‌ن‌های لرستان و مراكز درمانی استان صورت گرفت، مدیركل زندان‌های لرستان خاطرنشان كرد: همكاری و تعامل بالا و به موقع مراكز درمانی در پذیرش زندانیان اعزامی به این مراكز و ارائه خدمات لازم، می‌تواند بسیاری از مشكلات را برطرف كند.
وی تصریح كرد: با توجه به اینكه زندانیان افراد با شرایط خاص هستند از این رو نوع برخورد با ایشان نیز خاص بوده كه باید به آن توجه كرد.
محمدی در ادامه از همكاری مسئولان و كادر درمانی بیمارستان شهدای عشایر خرم‌آباد به خاطر ارائه خدمات موثر به زندانیان تقدیر كرد.
رئیس مركز آموزشی و درمانی شهدای عشایر خرم‌آباد در این دیدار گفت: پذیرش بیماران جزو وظایف اصلی و اولیه بیمارستان‌هاست كه باید بدون توجه به وضعیت بیماران نسبت به انجام آن اقدام كنند.
علی لطیفی افزود: با توجه به شرایط خاص زندانیان به نظر می‌رسد حضور یك همراه همیشگی برای انجام امور درمانی و پیگیری وضعیت بیمار ضروری به نظر می‌رسد.
وی تصریح كرد: این آمادگی وجود دارد كه همه گونه برنامه حمایتی در مورد بیماران اعزامی از زندان‌ها اجرا شود تا شاهد بازگشت توام با سلامت آنها باشیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha