دوشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۶
کد خبر: 271390

رئیس پژوهشکده گوارش و کبد دانشگاه علوم پزشکی تهران، گفت: نرخ سرطان در ایران، ۱۵۸ مورد به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت کشور است.

نرخ سرطان در ایران/ شایع ترین سرطان در مردان

سلامت نیوز:رئیس پژوهشکده گوارش و کبد دانشگاه علوم پزشکی تهران، گفت: نرخ سرطان در ایران، ۱۵۸ مورد به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت کشور است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر، رضا ملک زاده، در نشست خبری هفته سلامت گوارش و کبد، اظهارداشت: در یکی دو سال اخیر توانسته‌ایم نظام ثبت کامل سرطان در ایران را برقرار کنیم.

رئیس هفته سلامت گوارش، گفت: آخرین گزارش مربوط به سال ۹۳ است که نشان می‌دهد در یک سال، ۱۱۲ هزار مورد سرطان در کشور ثبت شده است.

ملک زاده با اشاره به نرخ سرطان در ایران، افزود: در حال حاضر شاهد هستیم که ۱۵۸ مورد انواع سرطان به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت کشور است.

وی با عنوان این مطلب که سرطان‌های دستگاه گوارش ۲۷ درصد انواع سرطان‌ها را در کشور شامل می‌شوند، ادامه داد: در مردان، سرطان معده همچنان شایع‌ترین سرطان است که البته شیوع آن در سال‌های اخیر افزایش نداشته است.

ملک زاده همچنین به کاهش شیوع سرطان مری در کشور اشاره کرد و گفت: میزان شیوع سرطان مری در ایران، به یک پنجم کاهش یافته است که مهم‌ترین دلیل آن، بهبود شرایط زندگی مردم بوده است.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha