دوشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۴
کد خبر: 271399

گروهی از محققان چینی دریافتند استعمال سیگار خطر سکته‌های مغزی متعدد را افزایش می‌دهد.

سیگار خطر سکته‌های مغزی متعدد را افزایش می‌دهد

سلامت نیوز:گروهی از محققان چینی دریافتند استعمال سیگار خطر سکته‌های مغزی متعدد را افزایش می‌دهد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، محققان چینی بر این باورند که افراد سیگاری که یک بار دچار سکته مغزی شده‌اند درصورتیکه مصرف آن را کنار نگذارند یا حداقل کاهش ندهند بیشتر احتمال دارد مجدد دچار سکته مغزی شوند.

محققان همواره بر ارتباط بین استعمال سیگار و افزایش خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی-عروقی و حمله قلبی و سکته مغزی تاکید داشته‌اند. هرچند، در این مطالعه جدید بر این نکته تاکید شده که چگونه استعمال سیگار بر خطر سکته مغزی دوم در افرادی که پیش از این سابقه سکته داشته‌اند، تاثیرگذار است. ‌

از میان ۳۰۶۹ نفری که پس از سکته مغزی جان سالم به در برده بودند، ۴۸ درصد مصرف کننده فعلی سیگار هستند و ۹ درصد دیگر سابقه استعمال سیگار داشته‌اند. همچنین از میان افرادی که مصرف سیگار داشته‌اند ۶۲ درصد توانستند در مدت چند ماه پس از سکته مغزی سیگار را ترک کنند.

به گزارش  رویترز، محققان مشاهده کردند افراد سیگاری بیش از افرادی که سابقه استعمال سیگار نداشته‌اند احتمال دارد دچار دومین سکته مغزی شوند. همچنین این خطر با وجود کنار گذاشتن مصرف سیگار پس از اولین سکته وجود دارد. هرچند، افرادی که پس از سکته مغزی اول مصرف سیگار را ترک کرده‌اند ۲۹ درصد کمتر از افرادی که به استعمال سیگار ادامه داده‌اند در معرض خطر دومین سکته مغزی هستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha