سلامت نیوز :به گفته عضو هیات رییسه كمیسیون بهداشت و درمان مجلس، اعضای كمیسیون بر مصوبه خود در خصوص پرداخت 10 درصد از درآمدهای حاصل از هدفمندی یارانه‌ها به بخش سلامت كه جزو احكام برنامه پنجم و قانون هدفمندی یارانه‌هاست در صحن علنی مجلس اصرار خواهند كرد.

انوشیروان محسنی بندپی در گفت‌وگو با ایسنا، مصوبه كمیسیون تلفیق در خصوص جایگزین كردن پرداخت دو میلیارد از درآمدهای مازاد نفت به جای پرداخت 10 درصد از درآمدهای حاصل از هدفمند كردن یارانه‌ها به حوزه بهداشت و درمان را خلاف قانون برنامه پنجم دانست و تاكید كرد: پرداخت این 10 درصد برای تامین كسری بودجه نبوده و قرار نیست به عنوان مسكن مقطعی مورد نظر قرار گیرد.

وی ادامه داد: ضمن این‌كه برداشت دو میلیارد از درآمدهای مازاد نفتی خلاف بودجه سنواتی و خلاف قانون است لذا هیچ ضرورتی ندارد در جایی كه قانون‌گذار مشخص كرده از یك محل یا منبع موثق این اعتبار تخصیص یابد منبع دیگری جایگزین شود.

نایب رییس كمیسیون بهداشت با اشاره به بند "ب" ماده 7 قانون هدفمند كردن یارانه‌ها گفت: بر اساس این ماده علاوه بر 50 درصد یارانه نقدی ، 10 درصد از درآمدهای حاصل از اجرای این قانون باید برای ارتقای سیستم تامین اجتماعی و بیماری‌های صعب‌العلاج اختصاص یابد ضمن این‌كه ماده مذكوردر قانون برنامه پنجم هم به صورت شفاف و روشن به تصویب رسیده است.

محسنی بندپی اظهار كرد: تغییر قانون پرداخت 10 درصد از درآمدهای هدفمندی یارانه‌ها در بودجه سال جاری نیاز به رای دو سوم نمایندگان مجلس دارد و این در حالیست كه اعضای كمیسیون بر مصوبه برنامه پنجم در این خصوص مصر هستند و از آن دفاع خواهند كرد.

وی با تاكید بر این‌كه همكاری مجلس و دولت باید دو سویه باشد، گفت: این‌كه مردم را در پرداخت هزینه‌های سلامت یاری نكنیم و آنها را از گرفتاری نجات ندهیم نه تنها همكاری با دولت نیست بلكه عوارض و پیامدهای منفی برای به همراه خواهد داشت.

محسنی بندپی در خاتمه خاطرنشان كرد: بنابراین عدم اختصاص 10 درصد از درآمدهای حاصل از هدفمندی یارانه‌ها به بخش سلامت اشكال قانونی دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha