سلامت نیوز :سازمان غذا و داروی آمریکا یک ترکیب دارویی جدید را برای درمان سرطان پیشرفته پروستات تایید کرد.

به گزارش ایسنا، این سازمان تاکید كرد که بر اساس نتایج آزمایشات بالینی، این ترکیب برای بهبود حال بیماران مبتلا به این نوع سرطان مفید بوده است.

به گزارش سایت اینترنتی هلت دی نیوز، متخصصان این سازمان اظهار داشتند که داروی Zytiga در ترکیب با «steroid prednisone» برای بهبود علائم نوع پیشرفته این سرطان موثر است.

پزشكان می‌گویند كه رشد تومورهای سرطانی پروستات با هورمون مردانه تستوسترون دامن زده می‌شود و این تركیب دارویی جدید می‌تواند فعالیت پروتئینی را متوقف سازد كه در تولید این هورمون در بدن نقش كلیدی ایفا می‌كند.

داروی Zytiga در مطالعات بالینی و روی 1195 مرد داوطلب به نوع پیشرفته سرطان پروستات مبتلا بودند و تومورهای آنها با وجود شیمی درمانی به رشد خود ادامه داده بودند، مورد ارزیابی قرار گرفت.

متخصصان دریافتند مردانی كه با این تركیب دارویی تحت درمان قرار گرفتند به طور متوسط 8/14 ماه بیشتر از مردانی كه از دارونما استفاده كرده بودند، زنده ماندند.

به گزارش ایسنا، سرطان پروستات یك تومور بدخیم است كه شامل سلول‌هایی از غده پروستات است. این تومور معمولا به آهستگی رشد كرده و برای چند سال محدود به غده پروستات می‌باشد.

سرطان پروستات رایج‌ترین سرطان بدخیم در بین مردان آمریكایی و دومین علت ابتلا به مرگ ناشی از سرطان بعد از سرطان ریه است.

به گزارش موسسه ملی مبارزه با سرطان در آمریکا، در سال 2009 میلادی حدود 190 هزار مورد جدید ابتلا به این سرطان در آمریکا گزارش شده و حدود 27 هزار نفر از مبتلایان به این بیماری جان خود را در این سال از دست دادند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha