سلامت نیوز : در حالی قانون جدید تخلفات رانندگی از امروز رسماً ‌اجرایی شد كه یك جسد 11 ساعت در كنار جاده بلاتكلیف مانده و به نظر می‌رسد وزارت بهداشت و جمعیت هلال احمر باید به خاطر این معطلی پاسخگو باشند.

به گزارش فارس، یك راننده تریلی كه در ساعات اولیه صبح امروز در سانحه تصادف جان سپرد تا لحظاتی پیش از نگارش این یادداشت در كنار جاده ماهشهر به اهواز رها شده و هیچ سازمانی حاضر به پذیرش مسئولیت انتقال جسد وی نیست.

بعد از فوت راننده متاسفانه تماس نزدیكان با مراكز مختلف امدادی همچون هلال احمر، اورژانس، شهرداری‌های ماهشهر و اهواز و حتی پلیس 110 برای انتقال جسد از جاده بی‌نتیجه ماند.

طبق قانون جدید تخلفات رانندگی، انتقال اجساد كشته‌شدگان تصادفات یكی از مشكلاتی بود كه در قانون جدید اورژانس، جمعیت هلال احمر و دیگر دستگاه‌های ذی‏ربط در این زمینه مسئول شناخته شدند.

پیش از این نیز انتقال اجساد كشته‌شدگان تصادفات یكی از مشكلات بود كه در قانون جدید برای آن چاره‌اندیشی شده است اما حادثه بامداد امروز نشان می‌دهد كه این معضل همچنان پابرجاست و جابه‌جایی اجساد همچنان بلاتكلیف است.

انتظار می‌رفت دست‌اندركاران امر در اولین روز اجرای قانون تخلفات رانندگی كه پس از 40 سال روز آمد شده، به قانون تن می‌دادند و از معطلی 11 ساعته یك كشته رانندگی خودداری می‌كردند.

به گفته سردار مومنی، رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی،« در حال حاضر 49 درصد كشته‌های رانندگی در حین انتقال یا در بیمارستان كشته می‌شوند و این درحالی است كه آمار جهانی 15 درصد است.»

به نظر می‌رسد سیستم امداد و نجات جاده‌ای كشور در بحث تصادفات و نجات مجروحان با مشكلات و كاستی‌هایی مواجه است و باید این مشكلات را بر طرف ساخت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha