سلامت نیوز : مسؤول ستاد پیشگیری از بحران بیست و چهارمین نمایشگاه بین‌المللی كتاب تهران از اعلام آمادگی بیش از شش بیمارستان در اطراف مصلی بزرگ امام خمینی (ره) و وابسته به دانشگاه شهید بهشتی برای كمك‌رسانی به مصدومان احتمالی نمایشگاه كتاب تهران خبر داد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ستاد اطلاع‌رسانی بیست و چهارمین نمایشگاه بین‌المللی كتاب تهران، عباس نبی‌زاده - مسؤول ستاد بحران نمایشگاه بین‌المللی كتاب تهران، از آمادگی بیش از شش بیمارستان برای كمك‌رسانی به مصدومان احتمالی نمایشگاه كتاب تهران خبر داد.
به گفته وی بیمارستان امام خمینی (ره)، بیمارستان عرفان، بیمارستان تجریش و... از جمله این مراكز به شمار می‌روند.
نبی‌زاده همچنین افزود: بیمارستان‌هایی كه به دانشگاه شهید بهشتی تهران وابسته هستند نیز به منظور درمان مصدومان احتمالی این نمایشگاه با ستاد بحران همكاری لازم را انجام خواهند داد.
وی اظهار كرد: هماهنگی لازم با این بیمارستان‌ها انجام شده است و از فردای روز سیزدهم اردیبهشت كه نمایشگاه كتاب افتتاح می‌شود، اورژانس نیز در این مكان مستقر خواهد شد.
نبی‌زاده تاكید كرد: در این راستا با دانشگاه شهید بهشتی تهران، وزارت بهداشت- درمان و آموزش پزشكی و كمیته بهداشت و درمان سازمان ستاد بحران نیز هماهنگی لازم انجام شده است.

* مانور اطفای حریق در نمایشگاه كتاب تهران برگزار می‌شود

به منظور كسب آمادگی لازم برای اطفای حریق در محل نمایشگاه بین‌المللی كتاب تهران كه امسال نیز در مصلی بزرگ امام خمینی (ره) برگزار می‌شود، دوازدهم اردیبهشت ماه در این مكان مانور اطفای حریق با حضور گروه‌های متعدد آتش نشانی برگزار می‌شود.
مانور اطفای حریق در محل نمایشگاه بین‌المللی كتاب تهران كه مانند سال‌های گذشته در مصلی بزرگ امام خمینی (ره) برگزار می‌شود، روز دوازدهم اردیبهشت ماه برگزار خواهد شد.
به این منظور برای رساندن آب به بخش‌هایی مانند شبستان مصلی كه به آب پرفشار برای اطفای حریق دسترسی ندارد، تانكرهایی از قبل تعبیه شده است تا در صورت لزوم نیاز به لوله‌كشی برای اطفای حریق نباشد.
این مانور پیش از آغاز به كار نمایشگاه بین‌المللی كتاب تهران و با حضور گروه‌های متعددی از ستاد بحران و سازمان آتش نشانی شهر تهران انجام خواهد شد.

*‌ نمایشگاه كتاب تهران بزرگ‌ترین رویداد فرهنگی كشور است

بهروز جعفری گفت: نمایشگاه كتاب تهران فرصتی برای ارائه دستاوردهای فرهنگی و صنعت نشر ایران طی یك سال است و این عرضه مستقیم آثار چاپ شده به نوعی باعث رقابت میان ناشران و نویسندگان می‌شود.
دبیر كمیسون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با ستاد اطلاع‌رسانی بیست و چهارمین نمایشگاه بین‌المللی كتاب تهران گفت: در واقع نمایشگاه كتاب تهران بزرگ‌ترین رویداد فرهنگی كشور است كه با برنامه‌ریزی صحیح باید امكان هر چه بهتر برگزار شدن آن را فراهم كرد.
جعفری ادامه داد: بر اساس آمار، نمایشگاه كتاب تهران در مقایسه با نمایشگاه كتاب فرانكفورت و لندن بزرگ‌تر و پر بازدید‌تر است و بنا بر همین اهمیت، تلاش هر چه بیشتر ما در قوه مقننه حمایت از برگزاركنندگان و سوق دادن نمایشگاه در مسیر توسعه و جهانی شدن با امكانات و ایده‌های جدید و ثمربخش است.
نماینده مردم سمیرم در مجلس شورای اسلامی افزود: در روزهای اخیر اعضای كمیسیون فرهنگی مجلس با معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و ریاست نمایشگاه جلساتی را برگزار كردند و در جریان برنامه‌ها و روند برگزاری بیست و چهارمین نمایشگاه كتاب تهران قرار گرفتند و تمهیدات خاصی برای ارائه خدمات بهتر به دانشجویان در نظر گرفته شد.
وی در خصوص تاثیر نمایشگاه در گسترش صنعت نشر و چرخه اقتصاد نشر گفت: هر چند سبقه و جنبه فرهنگی این حركت مهم‌ترین هدف مسؤولان است، اما نباید تاثیر این نمایشگاه را در فروش ناشران، تجدید چاپ شدن بسیاری از كتاب‌ها و تعامل ناشران داخلی با ناشران بین‌المللی نادیده گرفت.
بیست و چهارمین نمایشگاه بین المللی كتاب تهران 14 تا 24 اردیبهشت ماه از ساعت 10 صبح تا 8 شب در مصلای بزرگ حضرت امام خمینی (ره) برگزار خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha