سلامت نیوز :علی‌رغم انکار مسئولان وزارت بهداشت و بیمارستان امام (ره)، سومین بیمار که یک پیرزن آلزایمری است، در نزدیکی‌های کهریزک رها شده بود که هم‌اکنون این بیمار در آسایشگاه کهریزک نگهداری می‌شود.

طی هفته گذشته در رسانه‌ها و خبرگزاری‌ها خبر رها شدن دو بیمار توسط پرسنل بیمارستان امام (ره) در سطح جامعه منتشر شد؛ نمایندگان مجلس و مسئولان وزارت بهداشت نیز در واکنش به این رفتار غیر انسانی، آن را محکوم کردند و اذعان داشتند که به طور جدی با مسئولان این اتفاق برخورد خواهد شد.

در حالی که مسئولان وزارت بهداشت به دنبال پیگیری وضعیت دو بیمار رها شده و برخورد با عاملان این اتفاق بودند، خبر تکان دهنده دیگری در رسانه‌ها منتشر شد مبنی بر اینکه نفر سومی نیز توسط پرسنل این بیمارستان در کنار جاده‌ای رها شده است.

این خبر تکان دهنده جدا از ایجاد نگاه منفی نسبت به وضعیت بیمارستان‌های کشور، این بار با انکار مسئولان بیمارستان امام (ره) و وزارت بهداشت روبرو شد و آنها اعلام کردند که به هیچ‌وجه بیمار سومی از این بیمارستان رها نشده است.

پیرزن آلزایمری در تاریخ 31 فروردین توسط پرسنل بیمارستان رها شده بود

به دنبال پیگیری‌های  فارس ، مشخص شد خانم "ش- ن " در تاریخ 31 فروردین سال جاری در دو کیلومتری آسایشگاه کهریزک توسط پرسنل بیمارستان امام (ره) رها شده بود.

زهرا حسینی از مدیران امور اجتماعی آسایشگاه کهریزک در رابطه با سومین بیمار رها شده توسط پرسنل بیمارستان امام (ره) اظهار داشت: در تاریخ 30 فروردین 90 دو نفر از پرسنل بیمارستان امام (ره) با نامه‌ای از سازمان بهزیستی به آسایشگاه کهریزک مراجعه کردند و اذعان داشتند که کار درمانی این بیمار به اتمام رسید و تقاضای پذیرش وی را داشتند.

وی ادامه داد: آسایشگاه کهریزک به دلیل اینکه بیمار از عدم آگاهی رنج می‌برد ولی قادر به حرکت بود، از پذیرش بیمار خودداری کرده و به پرسنل بیمارستان امام (ره) تأکید شد که توانایی نگهداری این گونه بیماران در این مرکز وجود ندارد و آنها باید بیمار را با خود برگردانند.

حسینی با اشاره به اینکه پرنسل بیمارستان صبح روز بعد مجدداً به آسایشگاه کهریزک مراجعه کردند و تقاضای مجدد برای پذیرش بیمار داشتند، گفت: این بار نیز آنها با جواب "نه " مددکاران اجتماعی روبرو شدند.

وی بیان داشت: سرانجام پرنسل بیمارستان امام، زمانی که موفق به تحویل این بیمار به آسایشگاه کهریزک نشدند، ابتدا بیمار را در ساختمان اداری آسایشگاه رها کردند که با مخالفت انتظامات آسایشگاه مجبور به بردن بیمار شدند اما در ادامه در 2 کیلومتری آسایشگاه بیمار رها کردند و از آن منطقه متواری شدند.

حسینی افزود: مأموران کلانتری، این بیمار را پیدا کرده و به آسایشگاه منتقل کردند که علی‌رغم مشکلاتی که در خصوص نگهداری این بیمار وجود دارد، وی کماکان در کهریزک نگهداری می شود.

وی در پایان با اشاره به اینکه تمامی مدارک و اسناد در این خصوص وجود دارد از وزرای مرتبط با حوزه بهداشت و بیمه در خواست کرد با حضور در آسایشگاه کهریزک از نزدیک با مشکلات افراد آشنا شوند و در پی رفع و برطرف کردن آن تلاش کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha