شنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۰ - ۱۳:۱۷
کد خبر: 27151
سلامت نیوز :مدیرکل بهزیستی استان تهران با اشاره به واگذاری حضانت «هانیه» به این سازمان، به طور موقت، یادآور شد: والدین هانیه پس از بهبود وی، امکان نگهداری از او را ندارند، چرا که ناپدری وی بازداشت است و مادرش نیز در کمپ ترک اعتیاد به سر می‌برد.

قادری با بیان این که حال عمومی هانیه نسبت به چند روز گذشته بسیار بهبود یافته است، تاکید کرد: زمان ترخیص وی تا اطلاع ثانوی مشخص نیست و این موضوع باید از سوی کادر پزشکی اعلام شود.

وی با بیان این که مددکاران سازمان بهزیستی به صورت 24 ساعته در حال مددیاری هانیه هستند، اظهار کرد: این مددکاران خواسته‌های هانیه را تا حد امکان برآورده می‌کنند.

قادری ادامه داد: هانیه هر زمان که بخواهد، می‌تواند از طریق تماس تلفنی با مادرش ارتباط برقرار کند و اکنون نیز این ارتباط به یاری مددکاران هانیه برقرار شده است.

وی درباره حضانت هانیه پس از ترخیص از بیمارستان نیز توضیح داد: تشخیص حضانت افراد در اختیار دادگستری و قوه قضائیه است. به گفته وی، صلاحیت پدر و مادر هانیه باید از سوی دستگاه قضایی تشخیص و برای وی تعیین تکلیف نهایی شود.

قادری در عین ‌حال یادآور شد: نظر کارشناسان بهزیستی نیز در رأی دادگاه درباره حضانت هانیه، موثر است.

مدیرکل بهزیستی استان تهران با اشاره به این که اگر محکومیت والدین خاص نباشد در بعضی از موارد حضانت اطفال پس از مدتی به والدین بازمی‌گردد، اظهار کرد: تشخیص این موضوع نیز با دادگاه است.

به گفته وی در مواردی که والدین کودک معتاد باشند نیز اگر حضانت با تشخیص دادگاه به بهزیستی واگذار شود، ممکن است، یکی از والدین و یا هر دوی آنها پس از بهبودی برای بازستانی فرزند خود مراجعه کنند که در این صورت نیز دادگاه باید در این‌ باره تعیین تکلیف کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha