سلامت نیوز : مشاور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشكی با بیان اینكه علت بروز 30 درصد بیماری ها با مصرف مواد غذایی ناسالم مرتبط است، گفت: بقایای آنتی بیوتیكی در مواد غذایی، مهمترین عاملی است كه مردم بر اثر مصرف مواد غذایی، دچار بیماری می شوند.
 
حسن آقاجانی  در گفت و گو با ایرنا افزود: افزودنی‌هایی كه به مواد غذایی اضافه می‌شود، بقایای آنتی‌بیوتیكی در موادغذایی، تركیبات ضدحشرات و آنتی‌سپتیك نه تنها در كشور، بلكه در دنیا یك معضل است كه سلامت افراد را تهدید می‌كند.
وی اظهار داشت: بقایای آفت‌كش‌ها و حشره‌كش‌ها در میوه‌ها و سبزیجات بسیار موجود است و افراد باید پیش از مصرف، این محصولات را به درستی شستشو و ضد عفونی كنند.
این متخصص قلب و عروق با بیان اینكه بهداشت مواد غذایی مهمترین عامل پیشگیری از بیماری ها است،ادامه داد: افزایش بیماری‌ های غیرواگیر به ویژه بیماری‌ های قلبی و عروقی، نگران كننده است.
آقاجانی تصریح كرد، بر اساس آخرین بررسی‌ های وزارت بهداشت در 30 استان كشور، 1/16درصد مردم فشارخون بالا و 9/43 درصد اضافه وزن دارند.
به گفته وی، این بررسی نشان داده است، 9/38 درصد نیز فعالیت بدنی كافی ندارند و همچنین 8/10 درصد از افراد، دخانیات مصرف می‌ كنند.
آقاجانی خاطرنشان كرد، روزانه 378 مورد مرگ در كشور براثر بیماری‌ های قلبی رخ می‌ دهد، در حالی كه اگر مردم بهداشت مواد غذایی را قبل از طبخ و مصرف رعایت كنند، 80 درصد این بیماری ها، قابل پیشگیری است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha