سلامت نیوز :مدیرعامل و رییس هیات مدیره شركت تجهیزات پزشكی هلال ایران از صادرات لوازم یكبارمصرف پزشكی و كالاهای راهبردی درمانی تولیدی این شركت در آینده نزدیك به سایر كشورها خبر داد.
 
سیدعباس سجادی در گفت و گو با ایرنا افزود: این شركت درآینده نزدیك و با تجهیز و تقویت زیرساخت های موجود، لوازم یكبارمصرف پزشكی و كالاهای راهبردی درمانی شامل انواع سرنگ های مختلف دو و سه تكه، ‌سرنگ انسولین، آنژیوكت، صافی دیالیز، ست ومایع دیالیز را صادر خواهد كرد.
به گفته وی، كیسه كارتریج بیكربنات سدیم (‌مربوط به افراد دیالیزی)‌، ‌فیلتر و ست تالاسمی، ‌انواع سوزن های زیرجلدی، ‌فیستولا، ‌داندانپزشكی، ‌كیسه خون و میكروست های تولیدی از دیگر محصولات شركت تجهیزات پزشكی هلال ایران برای صدور به كشورهای همسایه، ‌حاشیه خلیج فارس و آسیای مركزی خواهد بود.
مدیر عامل شركت تجهیزات پزشكی هلال ایران اظهار داشت: یكی ازاهداف مهم جمعیت هلال احمر و نیز سازمان تداركات پزشكی این جمعیت، تامین داروها و تجهیزات پزشكی مورد نیاز كشور در سریع ترین زمان ممكن و با كیفیتی برتر و با هدف تسهیل در دسترسی مردم و بیماران به داروها و تجهیزات پزشكی یكبار مصرف در سراسر كشور است.
سجادی افزود: شركت تجهیزات پزشكی هلال به عنوان شركت مادر در زمینه تولید تجهیزات پزشكی یكبار مصرف در كشور با استفاده از دانش فنی روز، ماشین آلات مدرن و تمام اتوماتیك و بكارگیری مواد اولیه مرغوب محسوب می شود.
وی تصریح كرد: این شركت به تنهایی 60 درصد تولید محصولاتی همچون سرنگ،‌ صافی دیالیز، ‌ست دیالیز و سرم و فیلتر تالاسمی را به عهده دارد.
مدیرعامل و رییس هیات مدیره شركت تجهیزات پزشكی هلال با تاكید براهمیت صنعت تجهیزات پزشكی در سلامت و بهبود انسان ها گفت: ‌بی شك این صنعت به دلیل شرایط خاص كاربردی و درگیر بودن با مقوله سلامت انسان، از حساسیت ویژه ای برخوردار است كه می تواند اهمیت فوق العاده ای در جلوگیری از ایجاد خطر، تشدید بیماری و آسیب به بیمار داشته باشد.
سجادی ادامه داد: ‌امروزه سرعت و دامنه گسترش فن آوری سیستم های تامین سلامت و نیز افزایش روز افزون تنوع تجهیزات پزشكی در بازارهای بین المللی، ‌كیفیت و بهبود مستمر را به امری اجتناب ناپذیر تبدیل كرده است.
مدیر عامل شركت تجهیزات پزشكی هلال درباره تحقیقات كارشناسی در زمینه تولید محصولات این شركت گفت: از آنجا كه تولید محصولات پزشكی استریل جزء‌ حساس ترین، دقیق ترین و سخت ترین تولیدات است، باید نظارت بسیاری روی این محصولات باشد چراكه كوچك ترین مساله غیر استریل یا مرغوب نبودن مواد اولیه كالای تولیدی، باعث ایجاد عوارض در بدن می شود.
سجادی اضافه كرد: تولید محصولات و وسایل پزشكی یكبار مصرف در فضایی به نام اتاق تمیز صورت می گیرد كه آماده سازی آن فضا نیازمند رعایت استانداردهای سخت با هزینه های بالاست كه هم اكنون این شركت دارای بزرگترین اتاق تمیز تولید محصولات پزشكی است و نمایندگان كشورهای اروپایی نیز در بازدید از این شركت به این مساله اذغان داشته اند.
مدیر عامل شركت تجهیزات پزشكی هلال در پاسخ به سووالی درباره پرداخت یارانه به محصولات و وسایل پزشكی استریل یكبار مصرف تولیدی این شركت گفت:‌هم اكنون، وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشكی به برخی از محصولات همچون صافی دیالیز یارانه نمی دهد و یارانه ها در بخش های دیگر بهداشت و درمان هزینه می شود.
سجادی درباره افزایش قیمت محصولات و تجهیزات پزشكی افزود: ‌محصولاتی كه یارانه به آنها تعلق می گرفت به مرور، میزان یارانه كاهش یافته است. به عنوان مثال به فیلتر 12 تا 15 هزار تومانی، مبلغ سه هزار و 500 تومان (‌حدود 20 درصد)‌ یارانه تعلق می گرفت كه قرار است تا پایان سال 90 این مبلغ به صفر برسد.
وی پیشنهاد كرد: ‌با تاخیرهای وزارت بهداشت در پرداخت یارانه ها بهتر است یارانه ها در قالب تامین بیمه های بیماران و كیفیت بالای خدمات درمانی مصرف شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha