شنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۰ - ۱۳:۲۶
کد خبر: 27157

مسوول واحد بیماریهای مزمن تنفسی وزارت بهداشت ،درمان و آموزش پزشكی اعلام كرد: شیوع آسم در كودكان و نوجوانان تهرانی 13درصد افزایش دارد

سلامت نیوز : مسوول واحد بیماریهای مزمن تنفسی وزارت بهداشت ،درمان و آموزش پزشكی اعلام كرد: شیوع آسم در كودكان و نوجوانان تهرانی 13درصد افزایش دارد.
مهدی نجفی  افزود: بر اساس آمارهای موجود در سال 1383، دو هزار 712 نفر در كشور بر اثر ابتلا به آسم فوت كرده اند و هزینه داروها در این سال برای درمان آسم 15 میلیون تومان بوده است.
وی اظهار داشت :تاكنون علت اصلی آسم به طور مشخص شناخته نشده است ولی وجود عوامل ژنتیك و تماس با آلرژن های محیطی و عوامل خطرزا منجر به آسم می شود.
نجفی با بیان اینكه عوامل خطر زا شامل گروه های آلرژن های داخل منزل و خارج منزل می شود، اظهار داشت : عوامل داخل منزل مربوط به مواردی همچون گرد وغبار ذرات، پر یا موی حیوانات خانگی، ماگ های موجود در گرد وغبار و سوسك حمام می شود.
مسوول واحد بیماری های مزمن تنفسی وزارت بهداشت خاطر نشان كرد: آلرژن های خارج منزل هم شامل گرده گیاهان، قارچ ها، دود سیگار، دخانیات، مواد محرك شیمیایی و آلودگی هوا می شود. همچنین هوای سرد، فعالیت فیزیكی، بیماری های عفونی در كودكی، فقر فرهنگی و اقتصادی، چاقی، استرس و مصرف برخی داروها هم بر روی بروز آسم و آلرژی بی تاثیر نیست.
وی درباره استعداد ژنتیك در بروز آسم و آلرژی گفت: این استعداد باید در اعضای درجه یك خانواده مثل مادر، پدر، خواهر یا برادری كه مبتلا به آسم، اگزما و رینیت آلرژیك هستند بروز كند.
به گفته نجفی ، در حال حاضر تعداد كودكان ونوجوانان مبتلا به آسم در دنیا 300 میلیون نفر هستند كه درصد قابل توجهی را شامل می شود و بررسی ها نشان می دهد تا سال 2020 صد میلیون نفر به این تعداد اضافه می شود و به همین خاطر باید سعی كنیم تا به پیشگیری و كنترل آسم و بیماری های آلرژیك توجه ویژه ای داشته باشیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha