معاون درمان وزارت بهداشت گفت: بیش از 900 بیمارستان آماده ارائه خدمات تخصصی تر در سطوح 2 و 3 به بیماران شناسایی شده در این طرح ملی هستند.

آمادگی بیش از ۹۰۰ بیمارستان برای ارائه خدمات به بیماران شناسایی شده مبتلا به فشارخون بالا

سلامت نیوز:معاون درمان وزارت بهداشت گفت: بیش از 900 بیمارستان آماده ارائه خدمات تخصصی تر در سطوح 2 و 3 به بیماران شناسایی شده در این طرح ملی هستند.
 
به گزارش سلامت نیوز به نقل از وبدا، دکتر قاسم جان بابایی در جلسه کارگروه اجرایی بسیج ملی کنترل فشار خون در معاونت درمان، ضمن تاکید بر لزوم آموزش و شناسایی افراد مبتلا به فشار خون بالا جهت پیشگیری از عوارض ناشی از این بیماری به عنوان اهداف اصلی این پویش ملی، اظهار کرد: فاز اول بسیج ملی کنترل فشار خون از 27 اردیبهشت ماه با هدف اطلاع رسانی و آموزش آغاز شده و فاز اجرایی آن از 17 خردادماه سال جاری، عملیاتی خواهد شد.
 
وی افزود: دستورالعمل اجرایی این پویش ابلاغ شده است و براساس آن تمامی دانشگاه های علوم پزشکی سطح کشور، موظف به شناسایی و ارائه لیستی از مراکز آماده ارائه خدمت و افراد کلیدی به عنوان نماینده دانشگاه شده اند.
 
دکتر جان بابایی با بیان اینکه تمامی بیمارستان های کشور در اجرای این طرح اعلام آمادگی کرده اند، تصریح کرد: بیش از 900 بیمارستان آماده ارائه خدمات تخصصی تر در سطوح 2 و 3 به بیماران شناسایی شده در این طرح هستند.
 
معاون درمان وزارت بهداشت تصریح کرد: براساس برنامه ریزی های صورت گرفته، افراد دارای فشار خون بالای 14 روی 9 به عنوان افراد مشکوک شناسایی و به پزشک ارجاع داده خواهند شد.
 
وی بیان کرد: همچنین، در این طرح، براساس سوالات مطرح شده در تکمیل فرم مشخصات، علاوه بر شناسایی افراد با فشار خون بالا، اطلاعات مهم دیگری همچون بیماری های زمینه ای و گروه های سنی مختلف نیز ثبت شده و تمامی امکانات به منظور پیگیری های درمانی بعدی، فراهم خواهد شد.
 
ارائه لیستی از شیفت های پرستاران هر مرکز، نمایندگان دانشگاه ها و بیمارستان ها، داروخانه های خصوصی سطح کشور و کارشناسان اورژانس
 
گفتنی است، در این جلسه که با حضور نمایندگان معاونت درمان، معاونت بهداشت، معاونت پرستاری، سازمان غذا و دارو، و سازمان اورژانس کشور صورت گرفت، مقرر شد، لیست هایی از شیفت های پرستاران هر مرکز، نمایندگان دانشگاه ها و بیمارستان ها، داروخانه های خصوصی سطح کشور و نیز همکاران اورژانس با توجه به ظرفیت موجود در این سازمان، شناسایی و برای جمع بندی به ستاد اجرایی معاونت درمان تحویل داده شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha