رئیس اورژانس كشور گفت: بر اساس ابلاغ رئیس جمهوری حمل اجساد در جاده‌ها به عهده وزارت بهداشت است اما این كار به حداقل 20 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد كه تأمین نشده بنابراین حمل اجساد در جاده‌ها همچنان بر زمین مانده و بلاتكلیف است.

سلامت نیوز : رئیس اورژانس كشور گفت: بر اساس ابلاغ رئیس جمهوری حمل اجساد در جاده‌ها به عهده وزارت بهداشت است اما این كار به حداقل 20 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد كه تأمین نشده بنابراین حمل اجساد در جاده‌ها همچنان بر زمین مانده و بلاتكلیف است.

غلامرضا معصومی در گفت‌و‌گو با فارس، افزود: بر اساس قانون، حمل اجساد در شهرها قطعاً به عهده شهرداری هاست اما در مورد جاده ها یك بحث چالشی قدیمی است كه بارها در كمیسیون ایمنی راهها مطرح شده و در آخرین مصوبات این كمیسیون تصویب شد كه حمل اجساد در ورودی شهرها و محدوده شهرداری‌ها هم به عهده شهرداری است و حمل اجساد در خارج از این محدوده و جاده به عهده وزارت بهداشت است.

رئیس مركز حوادث و فوریت‌های پزشكی وزارت بهداشت گفت: البته مطابق قانون قطعاً آمبولانس، خودروی حمل جسد نیست و وزارت بهداشت هنگام تصویب این مصوبه این موضوع را اعلام كرد و قرار بر این شد كه اعتبار مورد نیاز برای خرید خدمت حمل اجساد در جاده‌ها در اختیار وزارت بهداشت قرار گیرد تا با بخش خصوصی قرارداد ببندیم و در این صورت مدیریت و مسئولیت این كار به عهده وزارت بهداشت باشد.

معصومی گفت: این مصوبه از سوی ریاست جمهوری نیز به وزارت بهداشت ابلاغ شد اما اعتبار خرید خدمت این كار در اختیار وزارت بهداشت قرار نگرفت به همین علت موضوع حمل اجساد در جاده ها همچنان بر زمین مانده است.

وی ادامه داد: وزارت بهداشت تعهد كرد كه در صورتی كه 20میلیارد تومان در سال 89 برای خرید خدمت حمل اجساد از بخش خصوصی در اختیار این وزارتخانه قرار گیرد این كار را از طریق عقد قرارداد با بخش خصوصی و استقرار خودروهای حمل جسد در 190نقطه كشور انجام می‌دهد و ماكزیمم زمان حمل جسد از جاده‌ها 2 ساعت خواهد بود اما به علت تأمین نشدن بودجه هنوز این كار عملی نشده است.

رئیس اورژانس كشور گفت: البته اعتبار مورد نیاز 20 میلیارد تومانی مربوط به سال گذشته بود و حتماً امسال هزینه این كار بالاتر رفته است.

وی افزود:‌ البته با وجود اینكه واگذاری مسئولیت حمل اجساد در جاده ها از سوی ریاست جمهوری صورت گرفته است اما در متن این ابلاغیه موضوع اعتبار آن مشخص نشده است.

وی گفت: مشابه این مسئله واگذاری مسئولیت هر گونه آتش سوزی در جاده‌ها به جمعیت هلال احمر است كه در كمیسیون ایمنی راهها مصوب شده است اما چون اعتبار آن تأمین نشده این مسئله نیز هنوز بلاتكلیف مانده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha