سلامت نیوز :عضو هیات علمی چهاردهمین کنگره بین‌المللی انجمن اورولوژی ایران گفت: بی اختیاری ادرار یکی از شایع ترین بیماری‌های زنان 30 تا 70 ساله است و شیوع آن حتی از بیماری دیابت و فشار خون نیز در میان زنان بیشتر است.
 
به گزارش سلامت نیوز به نقل از انجمن اورولوژی ایران ، دکتر " مریم امامی " افزود : با وجود شیوع بی اختیاری ادرار به دلیل نوع بیماری، اغلب زنان آن را نادیده می گیرند و از درمان آن صرف نظر می‌کنند.
وی خاطرنشان کرد: بی‌اختیاری ادراری انواع مختلفی دارد که دونوع استرسی و اضطراری در بیماران بیشتر دیده می‌شود. بی اختیاری استرسی شایع ترین نوع بی اختیاری درزنان جوان و میانسال است که عوامل خطرساز آن عبارتست از زایمان، افزایش سن و وزن و برخی عوامل ژنتیک که می‌توان با درمان‌های پیشگیرانه از بروز آن جلوگیری کرد.
عضو کمیته علمی چهاردهمین کنگره انجمن اورولوژی ایران گفت : بی اختیاری اضطراری یا فوریتی ادرار (مثانه بیش فعال) بیشتر در زنان و مردان مسن دیده می‌شود. درمان این بیماری شامل استفاده از طیف وسیعی از داروها است که در سال‌های اخیر، پزشکان به این بیماران (افرادی که دارای مثانه بیش فعال هستند ) و به درمان‌های دارویی خوراکی پاسخ مناسبی نداده‌اند ،بوتاکس تزریق می‌کنند.
امامی افزود:موضوع اصلی کنگره امسال اورولوژی ، زنان و کودکان است و در این کنگره ، موضوعاتی همچون ارایه راهکارهای درمان انواع بی اختیاری‌های ادراری در زنان ، عفونت‌های ادراری مقاوم به درمان، اختلالات جنسی، افتادگی(پرولاپس) کف لگن، اختلالات کف لگن همراه با دردهای مزمن لگن که در حیطه فعالیت اورولوژیست زنان است ، مورد بحث و بررسی قرار می گیرد .
وی یادآور شد : زنان در صورت مواجه شدن با این مشکلات به دلیل ناآگاهی در انتخاب پزشک و مسیر درمان دچار سردرگمی می‌شوند که این نداشتن آگاهی منجر به انصراف از درمان ، صرف هزینه‌های گزاف و درمان‌های غیر مناسب می‌شود.
چهاردهمین کنگره بین‌المللی انجمن اورولوژی ایران با مشارکت انجمن های اورولوژی اروپا، آسیا و کشورهای عربی از 13 تا 16 اردیبهشت در پژوهشگاه نیروی تهران برپا می شود .

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha