محققان عنوان می کنند استرس شغلی و استرس ناشی از انجام کارهای خانه می تواند زنان را در معرض سکته یا ابتلا به دیابت، بیماری قلبی و سایر بیماری های مزمن قرار دهد.

استرس به سلامت قلب زنان آسیب می رساند

سلامت نیوز:محققان عنوان می کنند استرس شغلی و استرس ناشی از انجام کارهای خانه می تواند زنان را در معرض سکته یا ابتلا به دیابت، بیماری قلبی و سایر بیماری های مزمن قرار دهد.

به گزارش  سلامت نیوز به نقل از  مهر، دکتر «جینا لاندبرگ»، سرپرست تیم تحقیق از مرکز قلب زنان ایموری آمریکا، در این باره می‌گوید: «زنان باید برای سلامت خود ارزش قائل باشند تا بتوانند همچنان مراقب خانواده خود باشند. مطالعات مختلف در مورد تأثیر استرس بر سلامت زنان هشدار می‌دهد.»

طبق نتایج یک مطالعه، زنان دارای میزان بالا استرس کاری، ۳۸ درصد بیشتر با احتمال ابتلاء به بیماری‌های قلبی-عروقی مواجه هستند.

مطالعه‌ای دیگر نشان داد زنان مسنی که با فشار مستمر ناشی از محل کار و خانه روبرو هستند حدود دو برابر بیشتر با ریسک ابتلاء به دیابت نوع۲ مواجه هستند.

به گفته محققان، عوامل استرس زا روانی-اجتماعی موجب تحریک واکنش هورمونی در بدن شده که با اضافه وزن و افزایش ریسک بیماری قلبی مرتبط است.

به گفته محققان، برای مقابله با استرس، پیروی از عادات زندگی سالم می‌تواند بسیار مفید باشد. ورزش کردن و داشتن تغذیه سالم، بهترین راهکار مقابله با استرس است.

بعلاوه کنترل فشارخون، کلسترول و ترک سیگار هم می‌تواند گام‌های بعدی در راستای کمک به آرام کردن فیزیکی و روانی باشد.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha