مشاور دفتر سلامت روان وزارت بهداشت گفت: استرس و اضطراب در ابتلا به بیماری‌هایی، چون فشار خون بالا موثر است.

استرس و اضطراب فشار خون بالا به جانتان می‌اندازد

سلامت نیوز:مشاور دفتر سلامت روان وزارت بهداشت گفت: استرس و اضطراب در ابتلا به بیماری‌هایی، چون فشار خون بالا موثر است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران،اسدی معاون دفتر سلامت روانی، اجتماعی و سلامت روان وزارت بهداشت درباره تاثیر استرس در افزایش فشار خون و مشارکت کارشناسان سلامت روان در کمپین ملی کنترل فشار خون  اظهار کرد: یکی از مهمترین فاکتور‌ها و عوامل موثر در بسیاری از مشکلات جسمی مانند فشار خون، بیماری‌های قلبی عروقی، دیابت و حتی سرطان‌ها استرس و اضطراب ناشی از وسایل اجتماعی اقتصادی و سیاسی است.

وی ادامه داد: یکی از راهکار‌ها و ورش‌های مناسب برای درمان بیماری‌های غیر واگیر کاهش استرس در افراد است که این مسئله با کنترل استرس و اضطراب برطرف می‌شود.

اسدی بیان کرد: اگر افراد آموزش‌های لازم را در کنترل اضطراب ببینند و سبک زندگی خود را تغییر دهند و مهارت‌های مقابله و مدیریت استرس، خشم و حل مسئله را آموزش ببینند تاثیر بسیاری در کاهش استرس‌های روحی می‌گذارند.

مشاور دفتر سلامت روان وزارت بهداشت تصریح کرد: وقتی افراد برای ساعات فراغت یا استراحت خود برنامه ریزی می‌کنند برنامه‌هایی چون گشت و گذار در طبیعت و ورزش به عنوان سبک زندگی درست می‌تواند در کاهش استرس و اضطراب و در نتیجه ابتلا به بیماری‌هایی چون فشار خون بالا تاثیر گذار باشند.


رسانه‌ها باید از پخش اخبار منفی تا حد امکان خودداری کنند
وی افزود: البته امنیت اجتماعی، سیاسی و اقتصادی نیز در بروز استرس و اضطراب بسیار نقش دارند و رسانه‌ها باید از پخش اخبار منفی تا حد امکان خودداری کنند چرا که اخبار منفی به افزایش استرس و اضطراب و ابتلا به فشار خون بالا و بیماری‌های قلبی عروقی نقش دارند.

اسدی تاکید کرد: بیماری‌های چون دیابت و فشار خون پایه‌های جسمی دارند و افراد باید برای تشخیص درمان به موقع به پزشک مراجعه کنند و کنار کاهش استرس و اضطراب درمان دارویی نیز بگیرند.

مشاور دفتر سلامت روان وزارت بهداشت یادآوری کرد: تمام کارشناسان سلامت روان در مراکز جامع سلامت در کنار سایر گروه‌های بهداشتی حضور دارند و مداخلات لازم به کاهش استرس و اضطراب مبتلایان به فشار خون بالا کمک می‌کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha