برنج بخش قابل توجهی از رژیم غذایی برای بسیاری از مردم در سراسر جهان است. سازمان غذا و کشاورزی سازمان ملل متحد گزارش می دهد که برنج ۱۹ درصد کل کالری موجود در جهان را تشکیل می دهد.

برنج قهوه ای برای سلامتی مفید تر است یا برنج سفید؟

سلامت نیوز:  برنج بخش قابل توجهی از رژیم غذایی برای بسیاری از مردم در سراسر جهان است. سازمان غذا و کشاورزی سازمان ملل متحد گزارش می دهد که برنج ۱۹ درصد کل کالری موجود در جهان را تشکیل می دهد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از شقفنا، برنج قهوه ای می تواند حاوی پروتئین، فیبر و کربوهیدرات بیشتری نسبت به برنج سفید باشد، اما چربی بیشتری نسبت به برنج سفید دارد.

برنج سفید همان برنج قهوه ای است که سبوس و جوانه را از آن حذف کرده اند. در نتیجه، برنج سفید دارای مقدار کمتری از آنتی اکسیدان ها، ویتامین B، مواد معدنی، چربی ها، فیبر و پروتئین نسبت به برنج قهوه ای است.

برنج قهوه ای حاوی مقادیر بالایی از ویتامین ها و مواد معدنی نسبت به برنج سفید است، به جز آهن، فولات و سلنیوم که در هر دو تقریبا برابر است.

در حالی که برنج قهوه ای حاوی فیبر بیشتری نسبت به برنج سفید است، ممکن است گزینه خوبی برای افرادی باشد که میخواهند در رژیم غذایی خود بیشتر از دانه های کامل استفاده کنند.

برنج سفید دارای اسید فولیک بیشتری نسبت به برنج قهوه ای است و برای زنان باردار توصیه می شود.

برنج قهوه ای حاوی فسفر و پتاسیم بیشتری نسبت به برنج سفید است، بنابراین افراد مبتلا به بیماری های کلیه نیاز به محدود کردن هر دو این مواد مغذی در رژیم غذایی خود دارند.

از آنجایی که برنج قهوه ای از سبوس آن جدا نشده است، بسیاری از ویتامین ها، مواد معدنی مواد مغذی آن بیشتر است. ومی تواند انتخابی ایده آل برای کسانی که به دنبال بهبود کلی تغذیه هستند باشد.

به طور کلی، برنج قهوه ای انتخابی سالم تر از برنج سفید است. با این حال، در شرایط خاص هر دو نوع برنج می توانند در یک رژیم غذایی سالم قرار بگیرند.

منبع: www.medicalnewstoday.com

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha