سازمان بهداشت جهانی (WHO) اعلام کرده است که شیوع چاقی در سراسر جهان “از سال ۱۹۷۵ تقریبا سه برابر شده است.” تفاوت سلول هایی چربی بدن می تواند توضیح دهد که چرا برخی افراد مستعد ابتلا به بیماری های چاقی مانند دیابت نوع ۲ هستند.

آیا تفاوت سلول های چربی می تواند خطر ابتلا به دیابت را پیش‌بینی کند؟

سلامت نیوز: سازمان بهداشت جهانی (WHO) اعلام کرده است که شیوع چاقی در سراسر جهان “از سال ۱۹۷۵ تقریبا سه برابر شده است.” تفاوت سلول هایی چربی بدن می تواند توضیح دهد که چرا برخی افراد مستعد ابتلا به بیماری های چاقی مانند دیابت نوع ۲ هستند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از شفقنا، سلول های چربی سفید سلول هایی هستند که انرژی را در مولکول های چربی به نام تری گلیسیرید ذخیره می کنند.

بدن انسان دارای مخازن سلول های احیا کننده است که سلول های پیش ساز چاق (APC) نامیده می شوند و به سلول های چربی سفید تبدیل می شوند.

یافته ها حاکی از آن است که آرایش و توزیع چربی سفید بدن از لحاظ زیرتیپ APC می تواند خطر ابتلای فرد به دیابت نوع ۲ و سایر بیماری های متابولیکی را پیش بینی کند.

اولین زیرمجموعه APC به سلولهای چربی متصل می شود که مولکول های چربی را به جریان خون منتقل می کند، در حالی که نوع دوم سلول هایی هستند که سریعا در بدن می سوزند. زیرمجموعه سوم نیز یک حالت “خنثی” دارد.

زیرمجموعه ی اول می تواند باعث ایجاد ذخایر چربی در اندام و سایر قسمت های بدن شود. این موضوع  می تواند در افرادی که دارای وزن ایده آل هستند و همچنین افرادی که دارای اضافه وزن هستند اتفاق بیفتد. توزیع زیرتیپ ها در بین افراد متفاوت است. ترکیب زیر مجموعه های APC افراد در بافت چربی سفید می تواند عامل سلامت متابولیکی آنها باشد.

چاقی و اختلالات بافت چربیها به طور جدایی ناپذیر با پیشرفت بیماری های متابولیکی مانند دیس لیپیدمی و دیابت نوع ۲ مرتبط هستند.

درمان های کاهش وزن در آینده می تواند شامل قطع کردن APC های آزاد کننده چربی و تعویض فوری آن ها باشد.

منبع: www.medicalnewstoday.com

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha