شنبه ۴ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۷
کد خبر: 271785

یک مطالعه جدید در ایالات متحده آمریکا صورت گرفته است و طبق این مطالعه بیش از ۸۰۰۰۰ مورد سرطان مرتبط با رژیم غذایی ناسالم در این کشور گزارش شده است.

ارتباط رژیم های غذایی ناسالم و سرطان

سلامت نیوز: یک مطالعه جدید در ایالات متحده آمریکا صورت گرفته است و طبق این مطالعه بیش از ۸۰۰۰۰ مورد سرطان مرتبط با رژیم غذایی ناسالم در این کشور گزارش شده است.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از شفقنا، محققان مطالعه از یک مدل ریاضی برای برآورد تعداد موارد سرطان در آمریکا در ارتباط با مصرف غداهای نا سالم استفاده کردند. غداهای سالم به معنای دانه های خوراکی،غلات، لبنیات، میوه ها و سبزیجات، و غداهای نا سالم شامل گوشت های فرآوری شده، گوشت قرمز و نوشیدنی های شیرین و شکر دار است.

داده های سال ۲۰۱۵ نشان می دهند که حدود ۸۰،۱۱۰ مورد جدید سرطان یا حدود ۵ درصد کل موارد سرطانی تشخیص داده شده در آن سال مربوط به رژیم غذایی ضعیف و نا سالم بود.

در واقع یافته های محققان ارتباط کاهش باروری و اختلافات با کاهش مصرف مواد غذایی سالم را نشان می دهد.

پس از بررسی های صورت گرفته محققان ارتباط رژیم غذایی نا سالم را با انواع سرطان گزارش دادند. بر اساس این گزارش سرطان کولورکتال به شدت مربوط به رژیم غذایی است یعنی بیش از ۵۲۰۰۰ مورد سرطان کولورکتال مرتبط با رژیم غذایی نامناسب در سال ۲۰۱۵ مشاهده شده است. این مورد ۳۸ درصد کل موارد سرطان کولورکتال در سال است. به دنبال آن سرطان دهان، حنجره و حنجره بود، که عوامل مربوط به رژیم غذایی حدود ۱۴۴۰۰ مورد را شامل می شد. سرطان رحم، که ۳۱۶۵ مورد آن به رژیم غذایی و سرطان سینه پس از یائسگی وابسته بود، که ۳۰۶۰ مورد آن به رژیم غذایی مربوط می شد.

میانسالان (۴۵ تا ۶۴ ساله) بیشترین نسبت سرطان های مربوط به رژیم غذایی را نسبت به سنین دیگر داشتند.

در میان مواد غدایی سالم، کمبود مصرف دانه ها و غلات و لبنیات ارتباط بیشتری با بروز انواع سرطان پس از مصرف زیاد گوشت فرآوری شده داشت.

منبع: www.livescience.com

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha