معاون سازمان بیمه خدمات درمانی اعلام كرد: بر اساس نظر شورای عالی بیمه تعرفه‌های پزشكی بخش دولتی تا اطلاع ثانوی همان تعرفه‌های سال 85 است ، مگر اینكه دولت با تخصیص بودجه رقم جدید سرانه درمان صندوقهای بیمه‌ای را اعلام كند.

حسین بانك، معاون بیمه‌ای سازمان بیمه خدمات درمانی در گفت و گو با فارس، افزود: در قانون بودجه 86 فقط سرانه درمان در صندوق بیمه كاركنان دولت افزایش یافته و تكلیف سرانه درمان در صندوقهای دیگر بیمه‌های خدمات درمانی افزایشی نداشته است بنابراین شورای عالی بیمه برای روشن شدن این مسئله از دولت استعلام كرده است.
وی افزود: با توجه به اینكه قانون بودجه امسال تصویب شده و امكان افزایش سرانه درمان در صندوقهای بیمه‌ای بدون مصوبه دولت یا مجلس امكانپذیر نیست و با توجه به اینكه تعرفه‌های درمانی سال 85 دیرهنگام و در اواسط سال اعلام شد فعلا قرار بر این شده تا تعرفه های پزشكی دولتی بخش دولتی سال 85 معتبر باشد مگر اینكه دولت اعتبار جدیدی در نظر بگیرد كه در این صورت امكان افزایش تعرفه‌ها در حدود 10 درصد نسبت به سال گذشته وجود دارد.
بانك در موردی یكسان سازی بیمه پایه خدمات درمانی برای عموم مردم و بیمه‌شدگان همه سازمانهای بیمه‌ای مختلف كه در قانون بودجه امسال به وزارت رفاه و وزارت بهداشت اجرای آن در سه ماه اول سال تكلیف شده است، توضیح داد: مقدمات یكسان سازی خدمات بیمه پایه و تعریف هماهنگ آن بین سازمانهای بیمه‌ای مختلف فراهم شده است و امیدواریم تا آخر خرداد فرمت اولیه این طرح آماده شود اما قطعا تصویب و ابلاغ آن برای اجرا مسیر طولانی‌تری دارد و باید مراحل قانونی آن طی شود.
معاون سازمان بیمه خدمات درمانی همچنین در مورد دفترچه بیمه هوشمند بیمه شدگان توضیح داد: چنین طرحی هنوز در سازمان بیمه خدمات درمانی مطرح نیست و فقط كارت هوشمند برای بیماران خاص مطرح است ولی ممكن است برخی سازمانهای بیمه اجرای طرح دفترچه بیمه هوشمند را برای بیمه شدگانشان در یكی از استانهای كشور پایلوت كنند.
وی گفت: صدور دفترچه بیمه هوشمند و الكترونیك برای بیمه شدگان نیازمند زیرساختهای فنی و هماهنگی‌های بین بخشی است كه فعلا زمینه آن وجود ندارد و تكلیف قانونی سازمانهای بیمه گر هم نیست.
بانك ادامه داد: امسال تغییراتی در نحوه اجرای طرح بیمه بستری شهرنشینان به وجود خواهد آمد از جمله اینكه احتمالا این بیمه فقط برای اقشار آسیب پذیر و كم درآمد جامعه اجرایی می‌شود اما افراد نیازمند جامعه احتمالا از خدمات درمانی سرپایی نیز با استفاده از اعتبار بیمه شهرنشینان برخوردار می‌شوند كه البته این تغییرات هنوز نهایی نشده است.
وی همچنین در مورد اجرای طرح بیمه روستائیان گفت: اعتبارات این طرح نسبت به سال گذشته ثابت مانده است و قرار است تفاهمنامه اجرای آن به زودی بین وزارت بهداشت و وزارت رفاه امضا شود تا موارد ابهام آن بر طرف شود.
وی افزود: وزارت رفاه و سازمان بیمه خدمات درمانی مطالبات پزشكان، ماماها و سایر فعالان این طرح را مانند همه خدمات درمانی دیگر به موقع به وزارت بهداشت و دانشگاههای علوم پزشكی پرداخت كرده است و اگر تاخیری در پرداخت حقوق پرسنل این طرح بوده است به وزارت رفاه مربوط نیست.
وی گفت: در مورد بودجه ارائه خدمات درمانی بر اساس بسته های خدمتی تعریف شده از سوی وزارت بهداشت اختلاف نظرهایی در سطح دو وزارتخانه وجود دارد كه با گفت و گوی مسئولان این دو دستگاه دولتی به زودی حل می‌شود و پس از آن تفاهمنامه همكاری بین وزارت رفاه و وزارت بهداشت برای اجرای طرح بیمه سلامت روستائیان منعقد می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha