یکشنبه ۵ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۸
کد خبر: 271800

درد زانو از جمله مشکلاتی است که برخی پزشکان انجام عمل جراحی را برای درمان آن پیشنهاد می‌کنند اما چه روش‌های جایگزین دیگری برای این عارضه وجود دارد؟

درمان‌های جایگزینِ جراحی زانو

سلامت نیوز:درد زانو از جمله مشکلاتی است که برخی پزشکان انجام عمل جراحی را برای درمان آن پیشنهاد می‌کنند اما چه روش‌های جایگزین دیگری برای این عارضه وجود دارد؟

به گزارش سلامت نیوز به نقل از  ایسنا، التهاب مفصل زانو از جمله عارضه‌هایی است که حتی در افراد جوان هم مشاهده می‌شود.

علائم این عارضه به اندازه‌ای شدید است که فعالیت‌های فرد را محدود کرده و کیفیت زندگی بیمار را تحت تاثیر قرار می‌دهد. هرچند، این پرسش مطرح است که برای مقابله با التهاب مفصل زانو چه کاری می‌توان انجام داد؟

کارشناسان به عنوان اولین نکته تاکید دارند که بی‌تحرکی پاسخی برای چگونگی رفع این عارضه نیست.

افراد مبتلا به التهاب مفصل زانو باید تمرینات کم برخورد (low-impact exercises) همچون پیاده‌روی و شنا انجام دهند.

همچنین تحقیقات نشان می‌دهد در صورتیکه بیمار دچار اضافه وزن باشد رعایت رژیم غذایی در کنار حرکات ورزشی می‌تواند از میزان درد بکاهد و عملکرد فرد را بهبود دهد.

در عین حال طی سال‌های اخیر مطالعات انجام شده در مورد مکمل شناخته شده‌ گلوکزامین نتایج متضادی به همراه داشته‌ است. در اروپا و دیگر کشورهای جهان مصرف روزانه ۱۵۰۰ میلی‌گرم از این دارو توصیه می‌شود.

طب سوزنی نیز در برخی از افراد خاصیت تسکین‌بخشی دارد.

به گزارش مدیکال اکسپرس، برخی از روش‌های تهاجمی‌تر همچون تزریق کورتیکواستروئید یا اسید هیالورونیک اثربخشی محدودی دارند و با عوارض جانبی همراه هستند.

همچنین پزشکان تاکید دارند که جراحی زانو در تسکین درد و عملکرد بهتر بیمار بیش از راهکارهایی همچون ورزش‌درمانی موثر نیست.

یک پیشنهاد مفید که از تجزیه و تحلیل مطالعات حاصل شده بر مزیت ورزش کردن برای افراد مبتلا به زانو درد و سایر دردهای مفصلی تاکید دارد.

برای درک اینکه چگونه ورزش می‌تواند به شما کمک کند و نیز شناسایی انواع فعالیت‌هایی که از آنها لذت می‌برید با تیم مراقبت‌های بهداشتی خود کار کنید که این تیم می تواند شامل پزشک مراقبت‌های اولیه، یک ارتوپد و متخصص طب فیزیکی باشد.



برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha