کبری رفیعی گفت: امروز دامنه‌های البرز مرکزی استان‌های شمال آذربایجان شرقی و غربی، ارتفاعات البرزمرکزی در استان‌های قزوین، سمنان و شمال شرق تهران، غرب کردستان، شمال غرب فارس، جنوب اصفهان، شرق کهگیلویه وبویراحمد، جنوب کرمان و شمال هرمزگان بارش پراکنده باران، رگبار و گاهی همراه با رعد و برق و وزش باد شدید نیز رخ خواهد داد.

رگبار، رعد و برق و وزش باد شدید طی امروز در تهران/آخر هفته جاری؛ بارش باران و احتمال وقوع سیلاب در خراسان

سلامت نیوز: کبری رفیعی گفت: امروز دامنه‌های البرز مرکزی استان‌های شمال آذربایجان شرقی و غربی، ارتفاعات البرزمرکزی در استان‌های قزوین، سمنان و شمال شرق تهران، غرب کردستان، شمال غرب فارس، جنوب اصفهان، شرق کهگیلویه وبویراحمد، جنوب کرمان و شمال هرمزگان بارش پراکنده باران، رگبار و گاهی همراه با رعد و برق و وزش باد شدید نیز رخ خواهد داد.
                                                     
        
به گزارش سلامت نیوز به نقل از میزان،کبری رفیعی، کارشناس سازمان هواشناسی  درباره وضعیت جوی کشور طی امروز و هفته جاری گفت: امروز در بیشتر مناطق کشور شاهد بارش پراکنده باران هستیم. در دامنه‌های البرز مرکزی استان‌های شمال آذربایجان شرقی و غربی، ارتفاعات البرزمرکزی در استان‌های قزوین، سمنان و شمال شرق تهران، غرب کردستان، شمال غرب فارس، جنوب اصفهان، شرق کهگیلویه وبویراحمد، جنوب کرمان و شمال هرمزگان بارش پراکنده باران، رگبار و گاهی همراه با رعد و برق و وزش باد شدید نیز رخ خواهد داد.

وی افزود: فردا در سواحل دریای خزر به ویژه شرق سواحل و شمال شرق کشور مثل خراسان شمالی و رضوی بارش ها را خواهیم داشت و در ساعات بعد از ظهر در استان‌های البرز تهران سمنان اصفهان یزد چهارمحال و بختیاری و نیمه شمالی استان‌های هرمزگان و فارس و جنوب کرمان رگبار پراکنده رخ خواهد داد و گاهی با رعد و برق و وزش باد شدید همراه خواهد بود.

رفیعی در ادامه بیان کرد: طی فردا در استان های همدان قم مرکزی شمال آذربایجان غربی و شرقی بارش پراگنده را داریم. از روز سه شنبه تا پایان هفته ناپایداری را در نوار شمالی کشور همچنان داریم و در استان قزوین البرز تهران و سمنان هم ادامه بارش ها را خواهیم داشت.

وی در ادامه بیان کرد: در استان اصفهان یزد فارس کرمان و شمال هرمزگان در ساعات‌های بعد از ظهر با رگبار مواجهه خواهیم شد که گاهی با رعد و برق و وزش باد همراه خواهد بود.

وی در ادامه درباره بیشترین بارش ها در کشور گفت: بیشتر بارش ها در سه شنبه در استان تهران سمنان و مازندران و گلستان و روز چهارشنه علاوه بر این مناطق در شمال خراسان رضوی و شمالی و شمال استان مرکزی و قم قابل توجه خواهد بود.

احتمال وقوع سیلاب در خراسان طی روز پنج شنبه

این کارشناس سازمان هواشناسی در ادامه بیان کرد: روز پنج شنبه در شمال خراسان رضوی و خراسان شمالی و شمال اصفهان بارش ها شدت بیشتری دارد که احتمال سیلاب ناگهنانی در مناطق کوهستانی وجود دارد.

از روز دوشنبه فردا کاهش دمای ۵ تا ۷ درجه در سوحل دریای خزر خواهیم داشت و روز‌های چهارشنبه و پنج شنبه وزش باد شدید را در خراسان جنوبی و شمال استان سیستان و بلوچستان بویژه در منطقه زابل داریم که به ویژه در منطقه زابل سبب گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا نیز خواهد شد.

وی در ادامه گفت: تهران هم امروز کمی ابری و بعد از ظهر افزایش ابر و در ساعت‌های بعد ظهر و اوایل شب گاهی رگبار پراکنده و رعد وبرق و همینطور وزش باد شدید انتظار داریم حداکثر دمای تهران امروز به ۳۵ درجه و حداقل دما فردا صبح هم ۲۴ درجه بالای صفر پیش بینی شده است.

                                                                                                                                                                                                                               
                                                                          

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha