شنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۰ - ۱۶:۵۷
کد خبر: 27181

سلامت نیوز :نان های بدون سبوس از جمله نان های فانتزی به علت داشتن بی كربنات جذب مواد غذایی را مختل و جذب پروتئین ها را كاهش می دهد.
دكتر ایرج خسرونیا متخصص گوارش و كبد در گفتگو با باشگاه خبرنگاران گفت: نان های بدون سبوس به علت داشتن بی كربنات و جوش شیرین خاصیت اسیدی معده را از بین می برند و محیط معده را قلیایی می‌كنند.

خسرونیا اظهار داشت: محیط معده در حالت طبیعی اسیدی است و جذب مواد در محیط اسیدی صورت می‌گیرد اما نان های فانتزی و بدون سبوس با قلیایی كردن معده جذب مواد غذایی از جمله پروتئین ها را با اختلال روبرو می‌كنند.

وی با بیان اینكه در محیط اسیدی وجود آنزیم های گاسترین و پپتن وجود دارند خاطرنشان كرد: نان های بدون سبوس با قلیایی كردن معده جذب مواد غذایی از جمله پروتئین ها را با اختلال روبرو می‌كنند.

خسرونیا افزود: نان های بدون سبوس گاسترین و پپتن معده را از بین می‌برند و علاوه بر بروز رفلاكس های معده در جذب پروتئین ها، ویتامین ها و سایر مواد غذایی اختلال ایجاد می‌كند.

وی افزود: این نان ها همچنین باعث افزایش وزن نیز می‌شوند كه این افزایش وزن و چربی نیز روند طبیعی جذب مواد غذایی را كاهش می دهد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha