سلامت نیوز : رییس انجمن قلب ایران هشدار داد، افرادی که به مدت طولانی و بی وقفه با رایانه و اینترنت کار می کنند به بیماری قلبی مبتلا می شوند.
 
دکتر " فریدون نوحی "  در آستانه هفدهمین کنگره بین المللی انجمن قلب و عروق ایران در یک نشست مطبوعاتی اظهارداشت : متاسفانه هم اکنون برخی به طور بی وقفه و ساعت ها با رایانه کار می کنند که این موضوع بجز اینکه فرد را با عوارض فیزیکی از جمله دست درد و گردن درد مواجه می کند زمینه ابتلا به بیماری های قلبی را نیز فراهم می آورد .
نوحی بی تحرکی را از عوامل مهم و اساسی بروز بیماری های قلبی عنوان کرد و استفاده بی وقفه و طولانی از رایانه را یکی از موارد بی تحرکی خواند .
وی با اشاره به میزان بالای بیماری های قلبی و عروقی در دنیا خاطرنشان ساخت : هموطنان ما نیز از این امر مستثنی نیستند و برای جلوگیری از مرگ و میر ناشی از این بیماری ها باید اقدامات پیشگیرانه اتخاد کرد.
وی با ابراز نگرانی انجمن قلب در زمینه افزایش درصد ابتلاء مرگ و میر ناشی از بیماری های قلبی گفت: هم اکنون میزان مرگ و میر ناشی ازبیماری های قلبی عروقی درکشور بین 33 تا 38 درصد بر آورد شده است که این میزان در مقایسه با بسیاری از کشورها بالاست .
رییس انجمن قلب ایران تغییر شکل در شیوه زندگی از جمله داشتن تحرک کافی و رژیم غذایی مناسب را از جمله عوامل کنترل کننده ابتلا به بیماری های قلبی عروقی عنوان کرد.
وی با اشاره به روغن های خوراکی گفت : هر چند مصرف روغن های مایع توسط مسوولان نظام سلامت برای مصرف خوراکی مورد تاکید است اما مصرف کنندگان این روغن ها باید به این موضوع نیز توجه داشته باشند که صرف مایع بودن یک روغن ملاک سلامت این کالا نیست.
دکتر نوحی گفت : مصرف کنندگان این روغن ها هنگام خرید باید به مواد تشکیل دهنده آن و همچنین مجوز وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی توجه کنند.
وی در بخش دیگری از سخنانش به شوری، چربی بیشتر و شیرین بودن غذا به عنوان عوامل خوشمزه کردن غذا ها اشاره کرد و گفت : هر چند این مواد غذاها را خوشمزه می کند اما باید این موضوع را نیز در نظر گرفت که مصرف زیاد آنها از جمله مصرف غذاهای آماده که هر سه فاکتور را دارا هستند سلامتی قلب را به خطر می اندازد.
وی در زمینه گرفتگی عروق کرونری گفت: هر چند عوامل محیطی بر ایجاد گرفتگی عروق کرونری بی تاثیر نیست اما پایین آمدن ابتلا به گرفتگی عروق کرونری نیازمند زمینه ای قبلی از جمله زمینه های ژنتیکی است .
رییس انجمن قلب ایران علت افزایش آمار بیماران مبتلا به عروق کرونری را افزایش جمعیت و نیز افزایش امکان تشخیص این بیماری در مقایسه با گذشته خواند و یاد آور شد هم اکنو تعداد بیشتری از افراد مبتلا را می توان شناسایی کرد.
هفدهمین کنگره بین المللی انجمن قلب و عروق ایران طی روز های 20 تا 23 اردیبهشت ماه جاری در محل نمایشگاه بین المللی تهران برگزار می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha