روی میز آرایش شما، ممکن است چندین کرم، لوسیون و پاک‌کننده جا خوش کرده باشد. اما بعضی از کارشناسان پوست و مو معتقدند، اگر به‌جای همه آن‌ها، یک لیمو را برای حفظ سلامت و زیبایی پوست، مو و ناخن‌هایتان به خدمت بگیرید، زودتر به نتیجه دلخواه می‌رسید.

7 معجزه لیمو برای سلامت و زیبایی

سلامت نیوز: روی میز آرایش شما، ممکن است چندین کرم، لوسیون و پاک‌کننده جا خوش کرده باشد. اما بعضی از کارشناسان پوست و مو معتقدند، اگر به‌جای همه آن‌ها، یک لیمو را برای حفظ سلامت و زیبایی پوست، مو و ناخن‌هایتان به خدمت بگیرید، زودتر به نتیجه دلخواه می‌رسید.

پاک‌کننده ضدباکتری
به گزارش سلامت نیوز به نقل از هفته نامه آتیه نو، لیمو یک ضدباکتری طبیعی و بی‌ضرر است که با کمکش می‌توانید پوستتان را از آلودگی‌هایی که در طول روز رویش نشسته پاک کنید. کافی است دو قطره روغن نارگیل را با یک قاشق مرباخوری آب‌لیموی تازه مخلوط کنید و با پنبه روی پوستتان بکشید تا تمیز و مرطوب شود.مراقب باشید که در مصرف روغن نارگیل زیاده‌روی نکنید و با چرب کردن بیش از اندازه پوست، به سلامت آن آسیب نزنید.
 
روشن‌کننده پوست
لیمو سرشار از ویتامین C است و می‌توانید آن را به‌عنوان یک روشن‌کننده طبیعی به رسمیت بشناسید. اگر پوست زانو و آرنجتان تیره شده است، یک لیمو را نصف کنید و روی این ناحیه‌ها بکشید. باور کنید این کار بعد از مدتی رنگ پوست تیره‌شده را زیرورو می‌کند.البته لیمو تنها از پس روشن‌کردن این نواحی پوست برنمی‌آید، می‌توانید با استفاده از آن، پوست صورت‌تان را هم به مرور شفاف‌تر و روشن‌تر کنید.
 
درمان جوش‌های سر سیاه
اگر هر روز پوستتان را با لیمو تمیز کنید، خاصیت اسیدی آن به کاهش جوش‌های سرسیاه پوست کمک خواهد کرد. راه دیگر استفاده از لیمو برای کاهش این جوش‌ها، حلقه‌کردن و چنددقیقه قرار دادنش روی پوست است.
 
روشن‌کننده دندان
هرچند روز یک بار روی مسواکتان آب‌لیموی تازه بریزید و دندان‌هایتان را با کمکش تمیز کنید. لیمو با خاصیت اسیدی و ضدباکتریایی که دارد، می‌تواند به‌عنوان سفیدکننده دندان هم مورد استفاده قرار بگیرد.
 
لایه‌برداری
با استفاده از لیمو می‌توانید یک لایه‌بردار (اسکراب) طبیعی بسازید. کمی پودر قهوه را با آب‌لیموی تازه مخلوط کنید و به آرامی روی پوستتان بکشید و ماساژ دهید. بعد از پنج دقیقه ماساژ دادن، پوستتان را بشویید و تاثیر این لایه‌بردار سرشار از آنتی‌اکسیدان را مشاهده کنید.
 
تقویت ناخن
اگر لاک‌زدن طولانی‌مدت به سلامت ناخن‌هایتان آسیب‌زده، هرروز با یک پنبه آغشته به آب‌لیموی تازه، روی ناخن‌ها را ماساژ دهید. این کار به رفع زردی ناخن و مقاوم شدنش کمک می‌کند.
 
درخشان‌شدن مو
یک تخم‌مرغ را با یک قاشق مرباخوری روغن زیتون و آب یک عدد لیموی تازه مخلوط کنید و سرتان را با آن ماساژ دهید. بعد از آبکشی موهایتان، خواهید دید که درخشان‌تر از قبل به نظر می‌رسند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha