بررسی‌ها نشان می‌دهد رژیم غذایی مناسب برای كاهش فشار خون بالا می‌تواند با خطر نارسایی قلبی نیز مقابله كند.محققان در بررسی‌های خود مشاهده كردند رژیم غذایی دش (DASH) كه به رژیم خوراكی «فشارخون‌كاه» موسوم است می‌تواند خطر ابتلا به نارسایی قلبی را در افراد كمتر از ۷۵ سال به نصف كاهش دهد.

پیشگیری از نارسایی قلبی با رژیم «فشارخون کاه»!

سلامت نیوز:بررسی‌ها نشان می‌دهد رژیم غذایی مناسب برای كاهش فشار خون بالا می‌تواند با خطر نارسایی قلبی نیز مقابله كند.محققان در بررسی‌های خود مشاهده كردند رژیم غذایی دش  (DASH) كه به رژیم خوراكی «فشارخون‌كاه» موسوم است می‌تواند خطر ابتلا به نارسایی قلبی را در افراد كمتر از ۷۵ سال به نصف كاهش دهد.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ، رژیم غذایی فشارخون‌كاه سرشار از میوه‌ها، سبزیجات، خشكبار، غلات و محصولات لبنی كم‌چرب است. همچنین میزان نمك، گوشت قرمز، قند و نوشیدنی‌های حاوی مواد قندی مصرفی آن بسیار پایین است.محققان آمریكایی بیان کردند: رژیم غذایی دش می‌تواند خطر نارسایی قلبی را به نصف كاهش دهد و تاثیر آن از دارو نیز بهتر است. در میان افراد كمتر از ۷۵ سال مشاهده شد افرادی كه رژیم غذایی فشارخون‌كاه را رعایت كرده بودند ۴۰ درصد كمتر در معرض ابتلا به نارسایی قلبی بوده‌اند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha