سلامت نیوز :تمامی افرادی كه بیشتر از 40 سال سن دارند به منظور پیشگیری از ابتلا به عوارض آب سیاه باید حداقل یك بار در سال به چشم پزشك مراجعه كنند.

دكتر حمیدرضا جهادی رئیس انجمن چشم پزشكی این استان ضمن بیان این مطلب، اظهار داشت: بر اساس آمار جهانی بیماری آب سیاه یكی از علل شایع نابینایی در دنیا ست و این بیماری دارای نوع اولیه و ثانویه است كه در مراحل اولیه تشخیص آن بدون معاینه چشم پزشكی ، مشكل است.

وی افزود: بیماری آب سیاه با معاینه ساده در مطب امكان پذیر است كه در صورت تشخیص در مراحل ابتدایی به راحتی قابل درمان بوده و در صورت تشخیص دیر هنگام ممكن است این بیماری ضایعات جبران ناپذیری را به چشم وارد كند .

دكتر جهادی تصریح كرد: نوع اولیه بیماری آب سیاه علل ارثی و زمینه ای دارد، بنابراین به افرادی كه در بستگان درجه اول آنها این بیماری مشاهده شده است حتماً توصیه می شود كه حتی پیش از 40 سالگی برای معاینه به چشم پزشك مراجعه كنند .

رئیس انجمن چشم پزشكی استان فارس خاطرنشان كرد: وارد شدن ضربه به چشم موجب ابتلای افراد به انواع ثانویه آب سیاه می شود بنابراین در صورت وارد شدن هرگونه ضربه شدید به چشم،  فرد باید بلافاصله به چشم پزشك مراجعه كند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha