معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد و دبیر ستاد اجرایی بسیج ملی کنترل فشار خون گفت: ۴۲ درصد مرگ و میرها در کشور به علت ابتلا به بیماری های قلبی و عروقی بوده و یکی از عوامل مهم خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی نیز ابتلا فشار خون بالا در افراد است.

۵۰ درصد افرادی که از فشار خون خود مطلع هستند، دارو مصرف نمی کنند

سلامت نیوز: معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد و دبیر ستاد اجرایی بسیج ملی کنترل فشار خون گفت: ۴۲ درصد مرگ و میرها در کشور به علت ابتلا به بیماری های قلبی و عروقی بوده و یکی از عوامل مهم خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی نیز ابتلا فشار خون بالا در افراد است.
 
به گزارش سلامت نیوز به نقل از وبدا، دکتر مهدی قلیان اول با بیان این مطلب اظهار کرد: بر اساس بررسی های انجام شده ۴۵ درصد افرادی که فشار خون بالا دارند از بیماری خود بی اطلاعند و هیچ اقدامی در جهت کنترل و درمان بیماری خود انجام نداده و متاسفانه پس از مدتی با عوارضی همچون سکته های قلبی و مغزی و عارضه های قلبی و کلیوی، به پزشک مراجعه می کنند.
 
وی خاطر نشان کرد: این در حالی است که متاسفانه ۵۰ درصد افرادی که از فشار خون خود مطلع هستند نیز، دارو مصرف نکرده و تحت درمان مناسبی قرار ندارند و لذا فشار خون آنها تحت کنترل نیست.
 
معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد از اجرای بسیج همگانی کنترل فشار خون در دانشگاه علوم پزشکی مشهد همزمان با کل کشور از ۲۷ اردیبهشت ماه سال جاری خبر داد و گفت: اجرای کمپین همگانی فشار خون با هدف شناسایی، کنترل و اطلاع رسانی و ارجاع موارد به پزشک، برگزار می شود.
 
 وی تصریح کرد: این غربالگری در افراد۳۰ سال به بالای جامعه انجام شده و بر این اساس افرادی که از مشکل فشار خون خود مطلع نیستند، شناسایی شده و درمان مناسبی دریافت خواهند کرد.
 
دبیر ستاد اجرایی بسیج ملی کنترل فشار خون با تاکید بر ضرورت همکاری سایر بخش های توسعه و سازمان ها و ادارات استان اظهار داشت: این بسیج همگانی با همکاری و مشارکت تمامی معاونت های دانشگاه از ۲۷ اردیبهشت ماه همزمان با روز جهانی فشار خون بالا آغاز شده و به مدت ۶ تا ۸ هفته ادامه خواهد داشت و تمام جمعیت هدف در روستاها و شهرهای تحت پوشش مورد غربالگری قرار می گیرند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha